"kleur" veranderd na wisselen account

Situatie is als volgt: sinds Tiger veranderd de kleur van mijn scherm (20" Cinema Display) wanneer ik verwissel van account. Ik start de computer (G5 2*2 Ghz) op en log in onder mijn account, daarna ga ik naar een andere account (tot hiertoe geen probleem). Wanneer ik echter terug naar mijn eigen account ga verandert de kleur, het wordt veel lichter, hij verwisselt als het ware van calibratie. Wanneer ik ga kijken bij Systeemvoorkeuren => Beeldschermen => kleur geeft hij een waarschuwingsgeluid ("boing") en staat bij beeldschermprofiel "Generic RGB Profile" geselecteerd. Mijn eigen profiel, dat ik zelf gecalibreerd heb kan ik niet meer selecteren, herstarten is de enige oplossing.

Een bekend probleem en weet iemand een (mogelijke) oplossing?

Thnx

Kjartan

als je profiel staat in ~Library/ColorSync/Profiles is dit een bug die ook al onder Panther voorkwam, daarbij sprong mijn profiel na een (diepe) slaap ook op een default profiel, zeer irritant als je de hele dag met kleur werkt. Ik heb het opgelost door mijn monitorprofiel te verplaatsen naar /Library/ColorSync/Profiles/Displays, dus van de user CS map naar de /Library. Wellicht lost dit jouw probleem ook op.

Haha, ik heb hetzelfde na ontwaken uit deep sleep, dan "vergeet" ie m'n met blue eye aangemaakte display profief. Maar er is een oplossing voor: Profile Menu 8) (kijk even op versiontracker)

edit: Oeps, posting van Levsky niet gezien, werkt wellicht ook.

[quote:3580ba87cc="levski"]als je profiel staat in ~Library/ColorSync/Profiles is dit een bug die ook al onder Ik heb het opgelost door mijn monitorprofiel te verplaatsen naar /Library/ColorSync/Profiles/Displays, dus van de user CS map naar de /Library. [/quote:3580ba87cc]

los van de bug is het is sowieso bizar dat een monitorprofiel standaard bewaard word in de gebruikersbibliotheek.
een monitorprfiel hoort bij een bepaalde monitor, niet bij een gebruiker.