Kleurcorrectie oude vakantiefoto's

Ik heb een aantal vakantiefoto's van vroeger gescand. Maar ze kunnen wel wat kleurcorrectie gebruiken. De lucht was in 1972 toch niet zo paars?

[img:008c606e72]http://62.216.8.84/~sanne/zomer1972/jpgs/zom72-06[05].jpg[/img:008c606e72]

http://62.216.8.84/~sanne/zomer1972/

Ik heb alleen helemaal geen verstand van kleurcorrectie.

Wie kan mij hierbij helpen?

Ik werk met Photoshop 7.

Om te beginnen kun je eens proberen wat Autocolor doet.

Image
Adjustments
Auto Color

Alles wordt dan wat groener, maar wel een stuk kleurechter.

Dan kun je er met Color Balance wat meer blauw in brengen.

Image
Adjustments
Color Balance

Volgens mij kom je dan een aardig eind in de richting.
Succes!

Ik heb als voorbeeld één van je andere foto's genomen. Hier heb ik alleen Autocolor maar op toegepast.

[img:cbdd565e94]http://www.freestyle4all.nl/zom72-15[08].jpg[/img:cbdd565e94]

Wat een schattig pakje heb je trouwens aan!
Ik herken dit helemaal, want ben van ongeveer dezelfde jaargang denk ik.

Evt. kan je er nog wat sharpness in doen ± 40% bij 0.9 pixels. Filter/ Unsharpmask.

Het jammere van deze foto’s is dat ze niet egaal verkleurd zijn. Dus als je de ene kant corrigeert verkleurd de ander kant weer.

Helderheid & Contrast.
En bij selectieve kleuren kan je ook nog wat aanpassingen verrichten.

Leuk. Nog iemand een tip hoe ik mijn 'nieuwe' foto's zo krijg in die oude stijl?

Hi Sanne