Kleuren blijven weg in Indesign of door de Copier!

Hallo,

Ik heb Teksten opgemaakt in IndesignCS en nu blijkt dat op de kleurencopier die kleuren soms weggelaten worden. Bv Ik heb 10 Visitekaartjes op een A4 en van de 10 zijn er vijf zonder vulling!!
Wie heeft dit ook eerder gehad en weet al waar 't aan ligt?

Graag reactie!

Gr, Henri

Print je direct uit InDesign? Die printerdriver is niet echt top. Laat vaak dingen weg. FF via PDF proberen.

Hoi Martiniman,

Bedankt voor je reactie, maar dat wist ik al, maar het maakt qua kleuren zelfs nogal een verschil, maar ik denk dat je gelijk hebt, dat het gewoon aan de printerdriver ligt. Ik heb er ook geen verklaring voor!

Bedankt :?

Gr, Henri

Heel wat rip's ondersteunen nog geen transparanties! Dus als je vanuit CS print moet je daar rekening mee houden, normaalgezien moet je in je printmenu kunnen instellen of hij moet flatenen (transparanties doorrekenen) of niet. Dit zal je proefondervindelijk moeten uitetsten wat voor jouw printer het beste resultaat geeft.

Via pdf gaan is ook een optie, maar dan moet je wel een 1.3 pdf genereren, daar worden de transparanties ook geflatend, maar dat moet normaal vanuit je printmenu ook gaan (dacht ik). 8)

[quote:ae68021901="Blieper"]Hoi Martiniman,

Bedankt voor je reactie, maar dat wist ik al, maar het maakt qua kleuren zelfs nogal een verschil, maar ik denk dat je gelijk hebt, dat het gewoon aan de printerdriver ligt. Ik heb er ook geen verklaring voor!

Gr, Henri[/quote:ae68021901]

Die kleuren, dat is een kwestie van een goede pdf export doen. Overigens zijn merkwaardig genoeg alle Adobeprogramma’s niet echt lekker instaat direct te printen (zeker Illustrator op de PC). Zeer vreemd voor de uitvinders van Postscript. Via PDF en Acrobat kunnen ze het namelijk wel!

[quote:160ec84a61="Martiniman"][quote:160ec84a61="Blieper"]Hoi Martiniman,

Gr, Henri[/quote:160ec84a61]

Die kleuren, dat is een kwestie van een goede pdf export doen. Overigens zijn merkwaardig genoeg alle Adobeprogramma’s niet echt lekker instaat direct te printen (zeker Illustrator op de PC). Zeer vreemd voor de uitvinders van Postscript. Via PDF en Acrobat kunnen ze het namelijk wel![/quote:160ec84a61]

zie mijn reply van hiervoor :smiley: 8)

Mensen, bedankt! :)