De kleuren van de drukknoppen op mijn website (home, portfolio, albums, etc) komen niet overeen met de kleuren in Dreamweaver. Het is de bedoeling dat de knoppen dezelfde kleur hebben als de achtergrond.
De website heb ik gemaakt op DW, vroegah, toen ik nog Windows gebruikte. Bij overstap naar de Mac klopten de kleuren in Safari niet. Nu met SL de gamma waarden zijn aangepast van 1.8 naar 2.2, zijn de kleuren in Safari weer ‘goed’ (lees: zoals ik ze bedoeld had). Maar in Dreamweaver klopt het nog steeds niet. De knoppen zijn dan donkerder dan de achtergrond. Misschien zijn de gamma waarden in DW niet helemaal goed ingesteld.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Alvast bedankt!
Edit: oeps, dit bericht had beter onder ‘web ontwikkeling’ kunnen staan, wil een mod deze verplaatsen?
Dit komt omdat je de buttons met een kleurprofiel hebt opgeslagen vanuit photoshop. Photoshop kan goed overweg met kleurbeheer (safari ook) maar dreamweaver niet.
Je zou de buttons vanuit photoshop moeten opslaan (save for web) zonder kleurprofiel.
Dan nog even een tip, voor buttons en logo’s zou ik het gif formaat gebruiken of png, als je inzoomt op de huidige .jpg afbeeldingen ziet het er heel “vervuild” uit.
En misschien nog mooier, de buttons gewoon met .css maken, je kunt dan mouse-overs gebruiken en ook de geselecteerde kleur instellen als je op de desbetreffende button hebt geklikt (dit is ook handiger als je de tekst in de buttons nog eens wil veranderen).
Ik ga het eens proberen met de ‘save for web’ functie. Het logootje linksbovenin heeft namelijk hetzelfde probleem. In Dreamweaver is de achtergrond lichter dan in Safari.
Het heeft dus niet te maken met bepaalde kleurinstellingen in Dreamweaver?
[quote:5f0fd2e404=“Willem1”]Hallo,
En misschien nog mooier, de buttons gewoon met .css maken, je kunt dan mouse-overs gebruiken en ook de geselecteerde kleur instellen als je op de desbetreffende button hebt geklikt (dit is ook handiger als je de tekst in de buttons nog eens wil veranderen).
Succes[/quote:5f0fd2e404]
Bedankt voor de tip, daar ga ik me eens wat verder in verdiepen!