Kleurenlaserprinter tot ca. 800 euro. Welke?

Ik ben op zoek naar een nieuwe kleuren laser printer. Eerst zat ik te denken aan de HP 1500L, maar die blijkt geen papierlade te hebben, zodat alleen de handinvoer werkt... daar heb ik niets aan. Bovendien ziet die er eigenlijk niet uit.

Nu heeft Lexmark een nieuw model geïntroduceerd, die ook op Apple OS-X werkt. Die lijkt een stuk meer voor het geld te bieden dan de HP (650 - 700 euro incl. BTW). Hogere resulutie, snellere processor, beide USB2.0, en papierlade. Ik ben benieuwd naar de afdrukkwaliteit en hoe handig die is met … handinvoer (voor dubbelzijdig printen). Kun je een stapeltje op handinvoer leggen (voor vignetpapier bijvoorbeeld)? Helaas wordt hij geleverd met halfvolle toners. Alle toners samen kosten al gauw net zoveel als een nieuwe printer…

Wie kent deze printer en wat zijn de ervaringen??

http://www.lexmark.com/tab/redirect/0,6447,256205_401015_201085306_nl,00.html

[img:210e8b4826]http://images.lexmark.com/vgn/files/portal/c510_big.jpg[/img:210e8b4826]

Kijk ook eens naar de Oki kleurenlasers, voordeel daarvan is dat je de drum en de toner apart vervangt. De 5000 serie is zeer gunstig geprijsd en ik geloof ook dat je er tegenwoordig 3 jaar garantie op krijgt. [url]www.oki.nl[/url]

[quote:c159359cd7="Imotmart"]Kijk ook eens naar de Oki kleurenlasers, voordeel daarvan is dat je de drum en de toner apart vervangt. De 5000 serie is zeer gunstig geprijsd en ik geloof ook dat je er tegenwoordig 3 jaar garantie op krijgt. [url]www.oki.nl[/url][/quote:c159359cd7]

Die had ik ook al even bekeken, maar die is toch (veel) duurder en heeft een resolutie van 600 (x 1200) dpi. De Lexmark is net nieuw en zal daarom wel iets moderner zijn: 2400 x 2400 dpi. Ik vind alleen de kwaliteit en de handinvoermogelijkheid voor dubbelzijdig printen wel belangrijk. Drum en toner is toch bij alle kleurenlasers gescheiden?

Waar ik ook op let is de prijs van losse toner. De andere onderdelen interesseren me niet, want dat kost al gauw net zoveel als een nieuwe printer en dan zien we wel weer.

Ik zat nogeens naar die Oki te kijken vanwege een goede test, maar ik zie nu ook dat de 5100n niet compatible is met Mac. Jammer. Maar misschien zijn er andere goede ervaringen van maximaal 800 euro.

Voorwaarden:
1200 dpi (minimaal)
USB2.0 of ethernet
handinvoer
papierlade

hp 2500 misschien een optie?

[quote:e40a24dd0b="olbo"]hp 2500 misschien een optie?[/quote:e40a24dd0b]

Die gaat helaas ver over de 1000 euro en is daarmee niet echt concurrerend. Ik zit ook de denken aan de Samsung CLP-500 (= Xerox).

Lexmark besteld voor 529 euro incl. verzendkosten en BTW. Wordt morgen waarschijnlijk bezorgd (ik zit dan op mijn werk...).