kleurgescheiden werkt niet?!?

Beste zomervrienden op een regenachtige dag

dit geloven jullie nooit!
Ik kan niet kleurgescheiden printen!
Al mijn documenten komen er in samengesteld CMYK uit.
Zowel in InDesign CS als Quark 6.5, we hebbben hier een Xerox docucolor 3535, incl CREO printserver en een oldskool HP laserjet 5000.
Op de laserjet komt het wonder boven wonder gewoon gescheiden uit.
Dan ligt het dus aan de supercopier (en hij kan nog veel meer!) en haar PPD.
Het andere gekke is, mijn beide collega’s hebben nergens last van…
Maar als ze mijn document krijgen en die vervolgens kleurgescheiden printen doet het weer samengesteld CMYK uitprinten.
Ik vind dat raar.
Nou wil ik op de Xerox gaan printen, want die is sneller.
De HP laserjet doet er wel drie dagen over soms (vrije impressie)

Toen ik in Negen werkte deed het zonder problemen alles wat ik wilde. Nu in Tien.vier gaat dat niet. Maar wederom, werken mijn collega’s toch echt ook in tiger.

Zelfs bij het printerdialoog venster kun je vanalles aangeven wat de Xerox docucolor allemaal kan. Behalve het samengesteld printen aan/uit zetten.

Help?

Vraag is niet vreemd, de poll wel.

Heb je de juiste drivers er op gezet? In 10.4 staan heel veel standaard cups-printers, en mijn ervaring is dat die niet altijd helemaal jofel zijn.

hey

xerox heeft een nieuwe driver gereleased
check hun dl pagina ff

greetzz

De driver, ehh ja dat kan het heel goed zijn. Volgens de knakkers van Xerox was een PPD afdoende, maar dit vind ik een hele goede. Ik ga even zoeken, want er staan al veel printers op al die niveau's...

Ik heb ook het net afgezocht, weet je wat ze zeggen?
geen driver beschikbaar voor OSX
Dat word xerox bellen!

Maar dan blijft het nog steeds een raar verhaal dat mijn collega’s zonder moeite (en ook zonder dezelfde missende driver) gewoon normaal kunnen kleurgescheiden printen!?

hey

ik heb die driver 15 keer geinstalleerd maar op 2 maches niet werken, duhhhh
Er is een soortement van safety driver en die werkt overal, hmmm op 1 na dan.

check die ff op hun site

ik wil je ze ook mailen als je wil

groet

Ik heb de Xerox Docucolor driver geinstalleerd (in het Engels, dutch is alleen niet te verkrijgen, oeps toch beter kijken.. Bedankt Ateazz!!), ik heb ook een IP protocol aangemaakt met de juiste printque naam, ik heb haren uit mijn hoofd getrokken, ik heb de xeroxhulplijn gebeld (service pakket) en het doet het allemaal niet!!!

Sterker nog het moet echt aan die ppd liggen i.s.m. os tienpuntvier, in Jaguar had ik hier echt geen problemen mee.

Het word nog raarder!
ik en mijn collega maken beide in Quark 6.5 een A4 aan, beide zetten er 4 kaders in in de kleuren cyaan, geel, magenta en zwart. Printen allebei kleurgescheiden uit. En wat denk je… allebei komen ze er samengesteld uit…
Doet mijn collega een ander werkdocument openen die hij met Quark 6.5 heeft gemaakt onlangs, dit maal met allerhande fonts en plaatjes, gaat het wel goed.
Open ik dat ding, print ie samengesteld uit.

Ik heb zojuist mijn klomp al gelijmd, maar ik denk dat ik eigenlijk gek word.

dhey

probeer printcentre repair voor tiger ff.
Heeft bij mij 1 machine weer in het gareel geholpen

greetzz en suc6

Dit geloven jullie zeker niet

De CREO kan het niet eens! volgens xerox zelf! ik heb bestanden uitgewisseld met de software afdeling, en deze zijn tot de schikbarende conclusie gekomen dat de CREO alle pagina’s zelf samensteld.
Heel vreemd vonden zij het, helemaal dat ik zei dat het onder OS9 wel werkte…

Het ligt dus niet aan mij of aan de programma’s

nah ja…

Dan maar engelengeduld hebben en de HP laserjet in ere herstellen!!

Ateazz, bedankt voor al je moeite!

Dat de Creo cxp3535 niet kleurgescheiden kan printen is omreden dat de Creo een document rip/printer is en geen proofprinter zoals die gebruikt wordt in de drukwereld. De Creo3535 wordt als zodanig ook niet geplaatst in het grafische segment maar meer in de Office omgeving.

Dit is een wat betere kijk op de CXP3535 en zijn mogelijk en onmogelijkheden.

Makreel, dat is precies wat die vent van Xerox zei, je bent toch niet het alterego van deze man??

Afgezien daarvan, hij heeft het toch echt gedaan. totdat we eindelijk helemaal overgingen naar een OSX netwerk…

nah ja…

Om even af te sluiten

We hebben een workcenterPro “gekregen” van Xerox deze print moeiteloos kleurgescheiden.

En een andere oplossing, hoewel omslachtig toch minder tijdrovend dan onze ouwe HP laserjet
kleurgescheiden PDF maken en die vervolgens printen. Werkt ook.

succes ermee! (mezelf dus) :wink: