Kleurprobleem

Zou er mij iemand kunnen helpen met het volgend probleem, ik zou het kleur 'Babyellephant grey' moeten hebben in een Pantonekleur. Dat babyolifantegrijs zou een veel voorkomende term zijn in de tapijtindustrie, maar aangezien ik geen olifant en zelfs geen babyolifant in mijn bezit heb kan ik er ook mijn Pantonekaart niet naasthouden. Help !!!!

Ik ken die term niet maar wellicht is het een niet te zware grijze, 428C of een cool gray 4 of 5.

Hier is nog een pms color guide online maarja, veel heb je er waarschijnlijk niet aan…

maak er een gezellig dagje uit naar de dierentuin van!!

Het zou makkelijker zijn als je de tegenhangende code uit de tapijtindustrie kent.

[quote:36b3dfa55d="Zora la rousse"]Het zou makkelijker zijn als je de tegenhangende code uit de tapijtindustrie kent.[/quote:36b3dfa55d] ...Of een RAL codering. Die kunnen we dan omrekenen naar CIE-Lab.

Voor een veel voorkomende term kun je er weinig over op internet vinden. Ik ben er wel ineens achter dat er een hele hoop programma's zijn voor kleuren (how many do you possibly need :roll:). Ga anders eens naar een tapijtzaak toe, weetje, als ik er morgen langskom ga ik het gewoon proberen voor je ook, ik wil het nou weten ook. Ik vraag gewoon om de kleurcode, maar ergens vermoed ik dat ik een vreemde blik krijg.