Kleurprofiel beeldscherm Imac

Beste mensen,

Ik wil graag foto’s laten afdrukken bij een centrale. Dit doe ik via internet. Nu kun je op de site een kleurprofiel downloaden zodat je de foto’s precies zo krijgt als je ze thuis hebt op je schem. Dit lijkt me helemaal geweldig. Ik heb hem gedownload maar wat moet ik verder? Ik loop vast. Kan iemand dit beschrijven?

Alvast heel erg bedankt!

Color profiles for all users belong in the startup drive's /Library/ColorSync/Profiles folder.

For a single user, place them in /Users/%username%/Library/ColorSync/Profiles folder.

kortom: sleep het bestandje in de map die hierboven wordt aangegeven. gebruik je home directory alleen voor jezelf, en de System Library voor alle gebruikers.

Ga vervolgens in systeemvoorkeuren naar Displays | Color en daar staat ie in de lijst. Daarna kun je em selecteren en voila.

Thanks! Ik ga het vanavond effe huis proberen. Zit nu op m'n werk. Bedankt!

Het lijkt me dat dit profiel NIET bedoeld is voor je beeldscherm, het is namelijk niet mogelijk om 1 beeldscherm profiel te maken voor alle beeldschermen (in combinatie met alle grafische kaarten) die ervoor zorgt dat je foto er dan net zo uit ziet als op je scherm. Maar ik denk eerder dat het een profiel is wat je aan je foto's moet hangen voor je ze doorstuurt naar de afdrukcentrale. Misschien is het handig om even aan te geven op welke site je de foto's wil bestellen zodat we eens kunnen kijken naar dat profiel waar je het over hebt.

Succes,
Groet,
Job