Kleurverschil tussen printen .ps of export PDF

Vreemde situatie: Teken in IDCS eens een rood vlak (100 magenta + 100 geel) en exporteer deze naar pdf. Print daarna naar postscript en distill dit. De PDFjes lijken [b:c4ef66c393]niet[/b:c4ef66c393] hetzelfde. Als je meet klopt het bij beide, 100M, 100Y.

Maar de ‘export’ pdf lijkt veel helderder. Hoe kan dit?

Instellingen:
Export: ‘geavanceerd/kleur’ doelprofiel én uitvoerprofiel gelijk aan document en werkruikte (ISO Coated).
Print: 'kleurenbeheer ‘bronruimte document’ (ISO Coated)

Heb het even geprobeerd, maar ik heb geen verschil kunnen bemerken.

Lijkt me niet dat dit verschil moet hebben, aangezien het vector moetzijn, maar: heb je compressie aan staan?

dit zijn de colorsync voorkeuren. [img:56b3583d9b]http://marcokramer.nl/play/Afbeelding-2.jpg[/img:56b3583d9b]

en dit de export settings
[img:56b3583d9b]http://marcokramer.nl/play/Afbeelding-3.jpg[/img:56b3583d9b]

ik heb het ook even geprobeerd, maar zie ook geen verschil...

Kan het aan Acrobat liggen? De wwardes zijn gemeten hetzelfde. Colorsync en 'kleuren controleren' staan gewoon aan. Wat hebben jullie bij witpunt ed staan?

Macje hiernaast vertoont zelfde ‘probleem’.

Ik heb altijd gehoord dat de conversie tussen Quark en Acrobat anders is, dat maw de kleurseparatie anders gebeurd, het kan dus zijn dat iets wat je native print of op het scherm ziet er een beetje anders uitziet qua kleur in Acrobat.

[quote:8694ac0b07="kwisten"]Ik heb altijd gehoord dat de conversie tussen Quark en Acrobat anders is, dat maw de kleurseparatie anders gebeurd, het kan dus zijn dat iets wat je native print of op het scherm ziet er een beetje anders uitziet qua kleur in Acrobat.[/quote:8694ac0b07]

Ja, bij Xpress lijkt het idd ook anders. Maar in dit geval print ik vanuit ID. :lol:

ik heb dit ook wel eens gemerkt, het lijkt net of de directe afvlakking in Indesign een ander kleur resultaat oplevert dan eerst postscript en dan acrobat distiller. Maar ik zou als ik jou was daar niet te druk ommaken, gezien de waardes in orde zijn toch? Softwarematig wellicht nog een detail voor de integratie van beiden.