klikken, slepen en sleep vergrendeling

In het regelpaneel kan je instellen of je met je touchpad (wrijfvlakje) kan klikken slepen en dan nog sleep vegrendeling.

Ik snap die laatste optie niet. Ik heb hem nu op slepen staan, maar ik wordt gek dat steeds van alles blijft plakken, ik moet steeds weer één keer klikken om iets weer los te laten. Ik dacht dat de sleep vergrendeling dat uit en aan zou zetten, maar ik merk geen verschil.

Is dat enkel om mijn pbtje zo of snap ik het nie? :x

Bedoelen ze met sleep niet 'slaap' (als in Engels)? Oftewel slaap-vergrendeling. Door over het vlak te bewegen je powerbook uit slaap te halen?

Ik weet het ook niet zeker, nu ik het typ klinkt het ineens heel dom :evil:

Zo te horen heb je hem op sleep-vergrendeling staan. Dat is de enige stand waarin hij kan blijven plakken. Zo hoort het tenminste te zijn...

Is wel een hele aardige eigenlijk: wat ik ook probeer, het lukt me niet om de sleepvergrendeling in de praktijk te laten werken. Ik kan het aanzetten en 100 keer proberen. Alleen soms en dan per ongeluk wil dat klik-en-sleepstandje werken.

Heb de Help van Mac OSX er ook eens op nageslagen, maar daar heb je in dit geval ook geen moer aan.

Het is geen lekkere optie vind ik zelf, meer een slepend conflicct. Maar je moet met het eerste tapje op je pad een onderdeel selecteren en bij het tweede tapje gelijk slepen. Daarna kun je je vingers van het trackpad optillen en weer verder slepen. 9 van de 9 keer doe je het ongewild en als het nodig is den tap je weer een keer teveel zodat je de boel weer 'ontkoppelt' voordat je gesleept hebt. Het werkt overigens veel beter als je wil slepen om een gebied te selecteren dan om een document te verslepen. Maar ach, het twee-vinger-scrollen daarentegen is weer briljant.

[quote:fd456cdbd2="Deskman"]Het is geen lekkere optie vind ik zelf, meer een slepend conflicct. Maar je moet met het eerste tapje op je pad een onderdeel selecteren en bij het tweede tapje gelijk slepen. Daarna kun je je vingers van het trackpad optillen en weer verder slepen. 9 van de 9 keer doe je het ongewild en als het nodig is den tap je weer een keer teveel zodat je de boel weer 'ontkoppelt' voordat je gesleept hebt. ... snip [/quote:fd456cdbd2]

Dat ongewilde is inderdaad het probleem. Ik had gehoopt dat door sleep vergrendeling uit te zetten het niet zou gebeuren.

Op mijn xp laptoppie heb ik dat probleem niet, want die kent geen sleep vergrendeling.

Ik krijg zelf het idee dat die optie sleep vergrendeling gewoon altijd aanstaat ongeacht het vinkje.

ha, terwijl ik op plaats klik bedenk ik me dat het ongewild meeslepen komt omdat de dubbelklik tijd dan iets te lang staat. daar maar eens mee spelen dan.