Klokhuis organiseert Apple Café in Nijmegen

Beste Apple Fans,

Zaterdag 5 maart houdt Stichting Klokhuis een Apple Café in restaurant ‘De Hemel’ op Franseplaats 1 in Nijmegen. Het is een experiment dat we een half jaar willen volhouden en elke eerste zaterdag van de maand wordt gehouden.

Het doel is een soort van doorlopende instuif te genereren en bij te kletsen over de ontwikkelingen bij Apple onder genot van een drankje en een hapje. Ook voeren we reparaties uit in software en hardware. En als een voldoende animo voor is leggen we principes uit in een zaal met beamer - desnoods de week erna. Iedereen is welkom.

Tot zaterdag!

(y)

Hoe laat moet mijn Apple watch instellen? Mvg. Optizien

Het klokhuis Apple Café is geopend van 10.00u 's Ochtends tot 16:00u 's Middags. We zitten in het bovenste gedeelte.

Ach ja, de Klokhuisdag, jaaaaren geleden ook wel eens geweest in Utrecht. Ik kan me eigenlijk alleen herinneren dat er tafels vol met meuk stond, maar had geen idee waar het voor diende.

Wel nostalgisch, hoor. :slight_smile:

@koen

Die ‘meuk’ diende omdat Apple niet de standaard industrie ‘oplossingen’ volgde, maar zijn eigen ontwikkelde hardware had.
Dit leidde ertoe dat als je een Apple oplossing wilde je in NL slechts bij 3 plaatsen terecht kon:

1. Chipmunk in Eindhoven
  2. Apple Occasion Centre in Zeist
  3. Klokhuis bijeenkomsten

Deze klokhuis bijeenkomsten werden druk bezocht, omdat er geen andere plaats was waar je terecht kon.

PS:
Toen de PC standaard de minimale eisen van Apple voldeed, stapte Apple gaandeweg over naar de PC standaard: USB is daar 1 voorbeeld van. Daarnaast werd Apple door de overstap van haar eigen MACOS naar UNIX interessanter voor ontwikkelaars: Open source kon vanaf linux eenvoudig worden overgezet naar OSX.