klopt het dat quark geen pdf versie 1.5 (6) kan importeren?

hallo,

ik probeer net een pdf te importeren in quark 6.1 en vervolgens lukt het niet, de pdf file was versie 1.5 (6) nu heb ik het net met een pdf versie 1.4 (5) geprobeerd en dat lukt wel. Weet iemand misschien of er ergens een extensie (update) is die wel pdf 1.5 kan importeren.

Nee, volgens mij is PDF 1.4 nog steeds de enige bij drukkers in gebruik zijnde standaard. Quark ondersteunt de nieuwigheden in 1.5 niet (transparanties) en weigert ze daarom.

thanx,

quark sucks bigtime

Wees blij., De problemen zouden erg groot zijn als Quark het WEL kon importeren maar DAARNA verder niet kon verwerken...

De transparantie in een 1.3 pdf is door de gebruiker zelf afgevlakt. In een 1.4 of 1.5 pdf is ie NIET afgevlakt.

zo kun je het ook bekijken, maar ik ben al tegen zoveel 'tekortkomingen' van quark aangelopen dat ik het echt ermee gehad heb, het zou mooi zijn als ze in hun nieuwe versie ervoor hadden gezorgd dat ze gewoon met de tijd mee zouden gaan en dat je je pdf 1.5 gewoon wel kon importeren en dat de transparantie ook nog eens werd ondersteund.

That's asking a lot...

Alhoewel as ze geld en tijd hebben om een stad uit de grond te stampen, dan weer niet ofcourse…

Tis maar hoe je het bekijkt… :lol: