knip en plak in quark en indesign

Beetje rare vraag misschien:

Is het ook mogelijk om een afbeelding uit Indesign te knippen en te plakken in een Quark Xpress document? Zo ja, hoe? Het lukt mij namelijk niet en ik zou er enorm mee geholpen zijn om te weten of en hoe dat dan kan.

BVD

Boele

denk het van niet helaas

Je kunt het Quark bestand met InDesign openen, dan heb je een InDesign document waarvan je het plaatje in een ander nDesign document kunt zetten.

Sorry niet goed gelezen, dacht dat het andersom was.

dat moet je helemaal niet willen, maar nood breekt soms wet, ik weet 't. Maar het kan niet echt. Het zal je wel lukken een screen-kwaliteit te plakken-knippen maar de high-res moet je toch een root naar de map meegeven. En dat gaat alleen door te importeren.

Dank voor de snelle reacties. Ik zal het iets beter uitleggen. Ik heb een boek (werk op een uitgeverij), met afbeeldingen in Indesign, maar moet een persproef maken in een Quark document. Met knip en plak zou ik ervoor zorgen dat de uitkadering en percentages gelijk blijven.

het linken naar de highresbeelden is natuurlijk geen probleem, maar volgens mij lukt het ook niet om screenkwaliteit te knippen en plakken. ERG jammer, had mij veel tijd gescheeld…

Merk wel meer ruzie tussen Indesign en Quark trouwens. Om s wat te noemen: het importeren van Word documenten waar noten in gebruikt worden: in indesign werkt dat prima, in Quark niet (meer). Heb me zelfs laten vertellen dat Microsoft en Adobe een deal daarover hebben afgesloten, waarbij Microsoft ervoor gezorgd heeft dat Quark de noten niet meer goed importeerd (en nee, ook Maclink werkt niet meer daarvoor).

Maar ik dwaal af…

door ID zijn we verlost van een arrogante monopolist (Quark) met een slecht en duur programma. ID is echt veel beter... dus snel maar helemaal omschakelen zou ik zeggen. Maar die MS vs Adobe deal waar je het over hebt lijkt me echt een soort van Privé-roddel.

Nou, die "roddel" kwam wel uit de mond van iemand bij Xcite in Deventer.

het is toch ook wel merkwaardig dat het niet meer werkt sinds Indesign op de markt is.

Maakt mij allemaal niet meer uit. Indesign rules. Punt. :smiley: 8)

Enige wat je kan doen is ID pagina's exporteren als PDF of EPS en die QXP importeren. Dan zijn ze niet bewerkbaar maar dat maakt niet uit voor een drukproef. Sterker nog als je PDFjes maakt en de andere kant volledige Acrobat heeft dan kan die gewoon notities en aantekeingen in je PDF maken en die weer ter correctie retourneren. QXP sucks en ID Rulezzz

Ja, da's een goeie! Dank! 8)

[quote:bf62bc774a="scd"] Om s wat te noemen: het importeren van Word documenten waar noten in gebruikt worden: in indesign werkt dat prima, in Quark niet (meer). Heb me zelfs laten vertellen dat Microsoft en Adobe een deal daarover hebben afgesloten, waarbij Microsoft ervoor gezorgd heeft dat Quark de noten niet meer goed importeerd[/quote:bf62bc774a]

[quote:bf62bc774a=“scd”]Nou, die “roddel” kwam wel uit de mond van iemand bij Xcite in Deventer.

het is toch ook wel merkwaardig dat het niet meer werkt sinds Indesign op de markt is.

Maakt mij allemaal niet meer uit. Indesign rules. Punt. :smiley: 8)[/quote:bf62bc774a]

Sorry scd - da’s klinkklare broodje aap :smiley: