knippen en plakkeb met Tiger

Ik ben dus switcher. met xp kon ik een bestand knippen en plakken om het naar een andere map te verplaatesen. met Tiger lukt het me alleen maar om een bestand te kopieren. ik moet het daarna handmatig verwijderen uit de oude map. dat moet makkelijker kunnen lijkt me, of is XP hier toch beter in? ik hoop van niet!!

[quote:cd7a2a902e="vincentvega"]Ik ben dus switcher. met xp kon ik een bestand knippen en plakken om het naar een andere map te verplaatesen. met Tiger lukt het me alleen maar om een bestand te kopieren. ik moet het daarna handmatig verwijderen uit de oude map. dat moet makkelijker kunnen lijkt me, of is XP hier toch beter in? ik hoop van niet!![/quote:cd7a2a902e]

Wat je ook kan doen is het bestand met je muis naar de andere dir slepen…

maar dan blijft het orginieel in de oude map staan. ik las trouwens net ergens dat het wel kan binnen dezelfde partitie maar niet tussen partities. moet ik nog uitproberen

Gaat dat niet gewoon door control in te drukken en dan te slepen? Zit paar dagen in het buitenland en niet achter een Mac, kan het dus niet ff testen... maar kan me vaag zoiets herinneren.

appeltje indrukken tijdens het slepen :)

[quote:29386b735f="HS-L"]appeltje indrukken tijdens het slepen :)[/quote:29386b735f]

Ja… bedoelde Apple-toets. Raak hier verdomd in de war achter zo’n Windows-ding. :frowning:

thanx!! ik ga het vanavond uitproberen.

Een bestand van een schijf naar een andere schijf verplaatsen zonder te kopiëren gebeurt met Shift+Command+slepen.