knippen en plakken in verschillende accounts

Hallo,

Als ik in account 1 een zin of iets anders op mijn klembord zet dmv (appeltje c) en dan switch naar een andere account om vervolgens hier de tekst te plakken (appeltje v) komt er niets te staan.

Kan ik dit instellen?

• Maak van de gekopieerde tekst een knipsel door heel de tekst te selecteren en op het bureaublad te slepen. • Sleep dat knipsel met Command+Option om het naar de 'andere gebruiker'/Publiek/Aflevermap te kopiëren. • De andere gebruiker logt in, opent ~/Publiek/Aflevermap en sleept het knipsel in het gewenste bestand.

Ik hoop van niet want anders zou dit een security lek zijn in OSX. Wat jij nu vraagt is juist hetgene dat niet mogelijk zou mogen zijn in een account systeem. Als je dit toch wilt doen moet je het maar mailen of zo.

Natuurlijk niet, dat zou het hele idee van gescheiden gebruikers ondermijnen!

Je kunt wel het (tekst-)bestandje selecteren en naar het mapje Gedeeld (HD/Gebruikers/Gedeeld) slepen (eventueel voor het gemak eerst even op je bureaublad plaatsen), en dan kun je het in een andere gebruikersaccount ook gebruiken. Lees maar eens in Mac Help over dit soort zaken (bv onder het kopje: “De mappen ‘Gedeeld’ en ‘Publiek’”)

Jongens, jongens, niet zo snel! Vindt [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=46847&postdays=0&postorder=asc&start=0]Margriet c.s.[/url] niet leuk... :wink: :P