knippen in het beeld van een filmpje

Ik heb in iMovie een filmpje staan waarvan ik een deel van de rand wil 'wegknippen' (dus niet een still of een scene maar een deel van het totale beeld). Welk programma kan ik hiervoor het beste gebruiken??

Ik neem aan dat je met 'wegknippen' bedoeld dat je het formaat van de film hiermee wil aanpassen zoals je in Photoshop dat zou doen met de crop-tool. Zo'n functie zit volgens mij niet in iMovie, je bepaalt het formaat van het canvas vooraf. Maar je kunt de film als hij is afgerenderd in iMovie wel croppen met Quicktime Pro.

[quote:b9ce5f08d3="Sybke"]Ik neem aan dat je met 'wegknippen' bedoeld dat je het formaat van de film hiermee wil aanpassen zoals je in Photoshop dat zou doen met de crop-tool. Zo'n functie zit volgens mij niet in iMovie, je bepaalt het formaat van het canvas vooraf. Maar je kunt de film als hij is afgerenderd in iMovie wel croppen met Quicktime Pro.[/quote:b9ce5f08d3]

Ik wil de film inderdaad croppen. Maar hoe doe je dat in Quicktime Pro? Ik kan onder Filmkenmerken de grootte van het videospoor wel aanpassen maar dan ben je ook alleen maar aan het verkleinen/vergroten/vervormen en kun je nog geen stuk van het beeld knippen.

In Cleaner kun je gemakkelijk croppen. Kwestie van film (DV formaat) erop gooien, dubbel klikken op je project en kader tekenen. Luck Luck.