knippen in SWF??

Hoe kan ik knippen in een bestaande swf-file. Zijn er programma's voor om een aantal frames van een flash-file te verwijderen of niet??

Het zou toch mogelijk moeten zijn om een swf-file intelezen en deze tot op het frame te kunnen ontleden??

Voor MacOSX is er volgens mij alleen het programma [b:a1565f638b]Gordon[/b:a1565f638b] waarmee je SWF-files kan importeren en kan ontleden. Verwacht er niet teveel van. Wanneer Flash een file exporteert naar SWF dan wordt alles achter elkaar op de tijdlijn gezet. Je verliest dan bijvoorbeeld scenes die je hebt aangemaakt. Wil je louter frames weghalen dan denk ik wel dat Gordon je kan helpen.

Voor pc is er Sothink SWF decompiler. Ik heb er nog geen ervaring mee, maar je zou er de originele fla met kunnen bekomen.

Ik had er ooit van gehoord dat het kon, maar dat het amper werd gebruikt omdat de uitkomst nooit perfect wordt. Je kan nooit altijd alles bekijken / knippen of veranderen. Ook wordt dit zo weining gebruikt omdat er anders veel flash flimpjes worden gejat van pagina's, en dat is niet de bedoeling!

het is niet de bedoeling om te jatten, maar ik heb een freeware-programma "advanced effectmaker" gedownload. Dit is een heel leuk programma dat bijvoorbeeld slideshows maakt met overgangen, en deze exporteert naar swf-files. Echter plakt dit programma in het begin een zwart beeld met de naam van het programma eraan vast. Dit is dus wat ik eruit wil rippen.

Ik zal het programma “gordon” eens gaan bekijken en proberen.

alvast bedankt.

Je hoeft toch niet persee te jatten? Een flash film ontleden kan ook heel leerzaam zijn. Zo zul je merken dat heel veel objecten extern gelinkt zijn en niet eens in het flash bestand zitten wat je wilt decompilen. In mijn Windows tijd gebruikte ik een decompiler om te kijken hoe een bepaald actionscript werkte.