Knipperend Airport Symbool

Gegroet Apple vrienden,

Ik heb problemen met het opzetten van mijn airport netwerk.
Internet heb ik via (ADSL) een Speedtouch 510v1 en dit hangt aan een router.
Aan de router hangt een airport basisstation Graphite.
Nu wil ik met mijn Powerbook Pismo draadloos internetten.

Ik kan inloggen op het bassistation maar dan heb ik geen internet,
geen appleshare en geen printershare.

Het bolletje is oranje: Airport has a self assigned IP adres and may not be able to connect to the internet.
En dat doet hij dan ook niet. :?

Wat doe ik verkeerd?

Overige informatie:

Firmware airport: up to date
Firmware Powerbook: up to date
Besturingssysteem: 10.3.7

Vooraf zeker weten dat je zonder Airport wel contact hebt met internet.

Even een keus maken wel apparaat je IP adressen wilt laten toekennen. Indien aan de speedtouch verder niets zit behalve de Airport, zou ik ervoor opteren dat de speedtoch slechts het IP adres van bouten “doorgeeft” en niet zelf IP adressen toewijst. Configueren als brug. Verder configueren volgens aanwijzingen van de provider. Het airport station wel IP adressen laten toewijzen.

Kan ook dat je de speedtoucht IP adressen laat toewijzen. Dan het Airport configureren als brug en geen IP adressen laten toewijzen (dat doet het speedtouch dan al)

Misschien heb/had je hetzelfde probleem als ik bij Demon ADSL had.

Mijn oplossing lag erin dat ik de Airport Extreme op handmatig heb gezet ipv op DHCP.
Ik heb de gegevens die in de laptop stonden (DHCP) overgenomen in de AE.
Succes!

Bedankt voor tips. Het werkt nu op zich wel, alleen knippert het airport logo in de balk als een stroboscoop. wel/geen/wel/geen verbinding :cry:

Wat is hier aan de hand?

• Airport station kapot
  • Airport staat verkeerd
  • Airport kaart zit niet goed/antenne niet goed
  • Powerbook heeft intern airport defect
  • Verkeerde kanaal gekozen (nu 10)
  • Moet ik bij admin utility een lagere snelheid kiezen/ network gevoeligheid van high afhalen

???zucht

HELP :oops:

Jij had hetzelfde probleem als ik nu heb. Heb je er toevallig al een oplossing voor gevonden?

[edit]Hier[edit]