Knipperend icoontje en schermresolutie

Sorry voor mijn vage topic titel, maar ik kan niks beters verzinnen. Ik had net een probleem met m'n Mac die ik zelf nog nooit heb gehad en als ik het zou kennen had ik het wel op kunnen zoeken. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik deed in alle onschuld mijn mac net aan en krijg niets meer dan een knipperend netwerk icoontje in mijn scherm. Eerst leek het me handig om de mac uit en aan te doen… niets, het icoontje bleef.
Slim als ik was deed in de modem uit en aan… icoontje.
Toen nogmaals de Mac uit, modem uit, Mac aan, modem aan. En jawel, de mac reageerde op de opstartende modem en startte ‘normaal’ op!

Maar… al snel viel me op dat alles veel korreliger lijkt, het lijkt een lagere resolutie, maar ik ben er niet zeker van. Ookal krik ik de resolutie op, die korreligheid blijft. Wie oh wie snapt hier iets van??? :?

Dat icoontje was waarschijnlijk dat van NetBoot... Selecteer voor alle zekerheid nog eens de Mac OS X map als opstartschijf. Herstart nu eens, en kijk of het scherm nog steeds zo raar doet.

Ik vermoed dat je al gaan kijken bent naar de voorkeuren van jouw scherm ?

Leve de Systeemvoorkeuren !

DAT is het! Duizend maal dank! Tis wel te merken dat ik nog niet tot de Mac-porieen ben doorgedrongen he.. :oops:

Je hebt geluk dat ik hetzelfde al eens heb voorgehad :D . Anders had ik niet kunnen helpen.

Succes nog met je nieuwe Mac :wink: .