Knox Alternatief?

Ik werk nu met Knox ( http://www.knoxformac.com ) alleen, het is een trial versie die bijna is afgelopen. Ik vind het een zeer fijn appje, alleen heb geen zin om er 29,95 dollartjes voor te dokken. Weet iemand een goed alternatief wat lijkt op knox (heb SafeFile al geprobeerd maar ligt me niet lekker omdat het gewoon in de thuismap een bestandje staat) met Knox was het zo dat het een appje is dat je opent en daarna een wachtwoord moest intikken zodat er een mediaicoontje verschijnt (zelfde bij het instoppen van usb stick of cd'tje). Dus weet iemand een alternatief, of nog makkelijker de licensiecode :P

Als het een goed programma is dan betaal je die ¢30,- toch lijkt me? En praten over serials/registratiecodes is "not done" op Macosx.nl...

Waarom maak je niet gewoon met Schijfhulpprogramma een gecodeerde 'schijfkopie' (Disk Image) aan? Kun je neerzetten waar je wilt en openen en sluiten wanneer je wilt.

Ja, maar hoe moet dat dan? Ik heb wel iets gehoord met Disk Utility. Maar waar kan ik dat vinden op de cd-rom?

Disk Utility, ofwel Schijfhulpprogramma staat in de map Utilities ofwel Hulpprogramma's.

Daar kun je een schijfkopie maken, en beveiligen zoals jij dat wilt.

Hi guys – I run the company behind Knox and just noticed this thread while looking at our referrer logs (can't get my eyes off them!). Just a couple of comments for the original poster:

Software pricing is a difficult science. You have to figure out a price point at which you recoup your development costs, given a specific audience size. For Knox, our audience is quite small – people who need to encrypt the data on their Macs, but who don’t want to use FileVault or deal with disk images directly – and our pricing reflects the fact that Knox will never be a mass market product.

If you want, please drop us a note at helpdesk@knoxformac.com and let us know what you think Knox is worth to you. You can also get an extension to your trial period – if you, for example, want to wait to see future Knox versions and any promotional pricing we might have at their launch.

Thanks, and sorry for the English!

Marko

Ja het is me gelukt, alleen als ik die media heb verwijderd (zodat niemand men bestanden kan zien) waar kan ik de schijf weer vinden om hem te starten als ik nieuwe bestanden erin wil stoppen? Dat is de laatste vraag want dit werk voor mij net zo efficient als met knox. Goh tog leuk zo'n ibook. Had met Windows niet gekunt.

heb et al gevonden (gewoon op de HD dus......) alleen kan ik et dmg. bestand ook in men dock stoppen?

Ja, links van de prullenmand kun je bestanden en mappen plaatsen.

Merci