kom modem-router niet meer in / geen i'net [CLOSED]

Problemen alom. Situatie: Powerbook G4, Trust modem-router (yes, I know...!), Airport E., Tiscali ADSL. Nadat ik plots i'net niet meer op kom, kom ik ook niet meer 'in' mijn router (Trust 445 Webstation)! :( Niet met Safari, niet met Firefox, niet met Explorer. Niet via Airport, niet via Ethernet kabel. Resetten (induwen 'gaatje' aan voorkant router werkt ook al niet). Vanuit "netwerk" config. zie ik dat ik wel een IP adres krijg + subnet mask (255.255.0.0), maar geen info over mijn router (voorheen was dit 10.0.0.2). Tiscali claimt dat het mijn router is... ik twijfel. Hoe kan ik de boel weer rechtbreien? Of ben ik genoodzaakt om een nwe router te kopen? Zo ja, welke is in deze setup aan te raden? Linksys? Belkin? Zyxel?

Of D-link, Netgear etc. Maar voor je een andere router gaat kopen, heb je het password aangepast. Zo ja, dan zou je het standaard password van je router kunnen proberen. Want misschien zijn de default instellingen terug?

Dank voor je reactie. Het probleem is dat ik uberhaupt geen reactie krijg van de router, dus geen eens het inlog schermpje waar ik iets kan invullen! Bottom line, ik krijg uberhaupt geen verbinding met het @#$% ding!

Heeft de Trust router ook een ingebouwde modem dan, of heb je nog een losse modem van je adsl aansluiting? Vaak is een 10.0.enz een modem adres en 192.168.enz een router adres.

1 kastje, dus modem en router in een. Telefoonlijn erin, ethernet kabel erin en aansluiten in mijn Powerbook en gaan: http://www.socketzone.com/modules/tutorials/images/1/1112782194/trust445A_1.jpg

Dus er staat bij TCP/IP in het netwerk panel geen adres achter "Router:" ? Wat je nog kan proberen: - resetten router, maar houdt de reset knop 10 sec. in - Netwerk instellingen van je Powerbook op handmatig zetten en niet via DHCP - Met een andere computer proberen op internet te komen (zodat je uitsluit dat het geen instellingen zijn van je powerbook..)

Je kunt het volgende proberen.

• Sluit je ibook met een utp kabel aan op de router. Volgens jou krijgt hij wel een ip-adres.
  • Ga dan naar Appletje -> Systeemvoorkeuren -> Netwerk
  • Bij Toon: netwerkstatus kies voor ingebouwde ethernet.
  • Achter Router: staat het ip-adres van je router. Deze moet je dan in een browser invullen.

Werkt dit niet, dan kun je proberen een factory reset uit te voeren. (Alle instellingen zijn dan verloren, dus ik hoop wel dat je alle gegevens hebt om hem opnieuw in te stellen). In de handleiding staat wel hoe dat moet.

Fostar thx. Exact wat ik heb gedaan. Aangesloten met kabel. Ik krijg IP adres, subnet mask, maar GEEN adres van de Trust! En yes een factory reset zou als volgt moeten gaan: alle kabels eruit behalve stroom. Pak een paperclip en steek in gaatje en duw knopje in. Power lampje moet even uit gaan en dan weer aan. Ik pak paperclip en duw en duw en duw, maar nee, ho maar, geen reset mogelijk!

Dus als ik het goed begrijp krijgt je pbook wel een adres toegewezen door je router in de 10.0.0.x range, en een subnet mask maar geen gateway adres (heet 'router' in systeem voorkeuren).

Je hebt in je netwerk voorkeuren hem wel op dhcp automatisch staan , toch? Niet op handmatig?
Is namelijk wel erg raar als je wel automatisch een ip krijgt toegewezen maar geen gateway (=router) adres.

Kan je je het modem/router *kuch* trust apparaat nog pingen ?

Neem een vast IP adres op je netwerk adapter, belangrijk is dat je wel in dezelfde IP range zit, of je moet je subnetmask aanpassen maar stel je voor dat je modem 10.0.0.2 is , dan neem je zelf 10.0.0.3 dan zit je zeker goed .

Open een terminal en [code:1:3dc3bdebb2]ping x.x.x.x[/code:1:3dc3bdebb2] en druk op enter (waarbij je natuurlijk de x.x.x.x vervangt voor het IP van je modem/router)

als het goed krijg je een antwoord en daarbij hoe lang het duurde voordat ie antwoord kreeg. Als er geen antwoord is dan kan je haast wel stellen dat de router/modem in de eeuwige modem/router jachtvelden is.

Ik neem aan dat je de router/modem al HARD gereset hebt …

Dank voor de reacties. Zoals ik al zei ik kan GEEN hard reset doen op de een of andere manier... (reset knop 1, 5, 10, 30, 60 sec. in duwen geeft nix). Pingen krijg ik "Host not reachable" o.i.d. Yep, DHCP staat op automatisch. Ik krijg een IP adres, maar niet in de 10.xxxx range, maar 164.xxxx (vind ik al vreemd....?). Ik vrees steeds meer voor de Trust richting prullenbak en een Linksys modem/router neer te zetten! Welke zouden jullie aanraden? Gegeven het feit dat ik ook mijn AE erop wil zetten. Of is het een "betere" optie om voor een wireless Linksys te gaan en de AE als "versterker"?

[quote:22b9daf22b="Bommel"]Problemen alom. Situatie: Powerbook G4, Trust modem-router (yes, I know...!), Airport E., Tiscali ADSL. Nadat ik plots i'net niet meer op kom, kom ik ook niet meer 'in' mijn router (Trust 445 Webstation)! :( Niet met Safari, niet met Firefox, niet met Explorer. Niet via Airport, niet via Ethernet kabel. Resetten (induwen 'gaatje' aan voorkant router werkt ook al niet). Vanuit "netwerk" config. zie ik dat ik wel een IP adres krijg + subnet mask (255.255.0.0), maar geen info over mijn router (voorheen was dit 10.0.0.2). Tiscali claimt dat het mijn router is... ik twijfel. Hoe kan ik de boel weer rechtbreien? Of ben ik genoodzaakt om een nwe router te kopen? Zo ja, welke is in deze setup aan te raden? Linksys? Belkin? Zyxel?[/quote:22b9daf22b]

cough hard-reset knop inhouden en stroom kabel uitrekken en weer insteken.

Succes!

Cheers! :apple:

OK, die had ik nog niet geprobeerd. Vanavond maar eens doen dan en anders... @#$%^ Trust in de prullenbak!

Dat is eigenlijk naar mijn mening de beste oplossing.. sorry dat ik het moet zeggen maar Trus S*cks net zoals sitecom. Maargoed dat is mijn ervaring, kan zijn dat andere mensen hier anders over denken.

Cheers! :apple:

Inmiddels een Zyxel router/modem er aan gehangen en i'net werkt weer.