kom niet op netwerk

Ik kan niet meer op mijn netwerk komen. dit doe ik altijd via het menu GA en klik dan op netwerk maar dan gebeurt her helemaal niks meer. klik ik op computer dan wel en daar staat dan ook wel netwerk maar die doet het ook niet.

via mij andere mac is dit geen probleem kom dan zomaar op het netwerk dus het ligt aan deze computer waar ik nu achter zit.
wat is er met mijn imac aan de hand?

Draadloos of ethernetnetwerk? Kabeltjes zitten er gewoon allemaal goed in (ff aanduwen)?

Alle kabels zitten er in

[quote:52471f0a08="Finish"]Alle kabels zitten er in[/quote:52471f0a08]

Graag even goed antwoord geven, want zowel bij draadloos als bij ethernet moeten er kabels worden ingeprikt.
De vraag was dus: Draadloos of Ethernet?

En wat is het antwoord?

Andere vragen:

Heb je je netwerk altijd in dezelfde configuratie? (dwz. dezelfde computers eraan hangen?)
Heb je je computer 24 uur per dag 7 dagen per week aan?
Welk systeem? (Panther? Tiger?)

Marc.

Netwerk is via kabel Ik werk met tiger 10.4.4 computer staat bijna dag en nacht aan. normaal deed hij het ook wel, maar als nu op GA klik en dan naar netwerk dan komt er zelfs geen eens een nieuw scherm om verder te gaan. verder de laatste tijd wijnig veranderd. een paar nieuwe update van apple zelf en die zal jij vast ook wel hebben gehad dus niet veel bijzonders.

Wat jij bedoelt met Netwerk (GA- Netwerk) is beter te omschrijven als: rondkijken op het netwerk waarmee jij verbonden bent. Mijn Nederlandse termen zijn niet altijd 100% goed, ik werk veel in engels.

Als je niet ziet wat je verwacht kan dat meerdere oorzaken hebben.
1-jouw netwerk configuratie is niet OK
2-de andere computer die je verwacht is er niet of heeft een probleem
3-je hebt per ongeluk het kijken naar netwerk servers uitgeschakeld

oplossingen kan ik niet 100% geven, maar wel indicaties:
1- kijk in Systeemvoorkeuren - Netwerk, bij de 'ethernet (ingebouwd), zijn ‘status’:
Is die groen: goed
is die geel: foute boel, jouw DHCP Server (veelal de ADSL router) is niet bereikbaar
is die rood of afwezig: kabels los, of serieus probleem.
2-bespreek met de eigenaar van de andere computer(s)
3-(is vergezocht) in het hulpprogramma Adreslijstbeheer kan je browsen voor verschillende protocols aan en uit schakelen. Standaard staan Bonjour, SMB/CIFS en vaak ook AppleTalk aan. Als die uit staan, zie je de andere computer niet, (maar hij is wel bereikbaar als het adres in zou typen)

Als je dit te moeilijk vind, probeer dan eens de Network Assistant (komt vanzelf als link naar boven als je zonder netwerk verbinding Safari opent) Die geeft soms open deuren als tips, maar soms ook handige tips.

succes

1. In het applemenu is ook nog een keuze "Recente onderdelen" en daar staan ook de laatst gebruikte servers bij. Is daar bij jou iets te zien op die lijst? En zo ja, wat gebeurt er dan als je een server uit die lijst kiest?

Als ik voor “Ga → Verbind met Server…?” kies, krijg ik een klein venster met ook weer keuzen van recente servers. Begrijp ik goed dat jij dat hele venster niet te zien krijgt? In dat venster is ook een “blader” knop. Werkt die bij jou (vooropgesteld dat jij dat venster te zien krijgt)?

Marc.

je hebt per ongeluk het kijken naar netwerk servers uitgeschakeld

hoe kan ik dit weer inschakelen, alle andere dingen waren volgens mij oke
dus denk ik dat wat hier bovenstaat we eens he euvel kan zijn maar waar zet ik dit mee aan
met vr groet

Hallo mark ik krijg dat menu niet bij GA bij recente onderdel onder apple menu vond ik wel een local schijf van de computer en dat werkte wel du daar kon ik wel bij de andere com komen dus kabels werken wel. maar waarom niet het hoofd menu onder GA

verwijder in je keychain access alle verwijzingen naar netwerkservers en probeer het eens opnieuw