Konfabulator's antwoord op Dashboard...

Goede discussie. Ik verplaats 'm wel effe naar Software. [i:05bfceb91d]Carry on now[/i:05bfceb91d]:)

[quote:f161f0e241="MacBjorn"]Is Dashboard nu een verzameling Widgets van Apple, of is dat puur een exposé-effect voor widgets van Konfabulator?[/quote:f161f0e241]

Wat ik van de key-note heb begrepen dat laatste. De tekst op de homepage van Konfabulator is dus erg misplaatst in feite.

En ik denk dat de uitleg op daringfireball (zie link in een post hierboven) de claims van konfabulator naar het rijk der fabelen verwijst. Hoewel, konfabulator heeft helemaal geen claims. Ze hebben een 'grappige' tekst op hun homepage, maar geven verder aan gevleid te zijn ([i:5d7486c0c9]imitation is the most sincere form of flattery[/i:5d7486c0c9]). Als je daringfireball leest is ook dat nog teveel eer...

konfabultor is technisch niet geweldig, een geen origineel idee.

Kunnen we ophouden over dat konfabulator aub?

Waarom ophouden?

Daar gaat dit hele draadje juist om…
Dashboard is geen Exposé voor Konfabulator, maar is zelf een soort Konfabulator…

Alleen werkt het iets anders en ziet het er niet uit :stuck_out_tongue:

p.s. schijtpissed omdat ik GVD niet typen kan op dit kut toetsenbord! :x :x

[quote:d53857940b="Thom"][quote:d53857940b="MacBjorn"]Is Dashboard nu een verzameling Widgets van Apple, of is dat puur een exposé-effect voor widgets van Konfabulator?[/quote:d53857940b]

Wat ik van de key-note heb begrepen dat laatste. De tekst op de homepage van Konfabulator is dus erg misplaatst in feite.[/quote:d53857940b]

Nee juist het eerste. Konfabulator is gewoon iets dat op Dashboard lijkt, of andersom.

Ik vond Konfabulator altijd wel leuk, maar weigerde het te gebruiken omdat het de APE enhancer vereist wat nog steeds gewoon een hack van je OSX systeem is. Bij mij heeft dat veel problemen en geklooi opgeleverd en ik wil gewoon een stabiel systeem.

Daarom ben ik blij dat er nu een widget systeem komt zonder hacks en troep. Wel vind ik het jammer dat die widgets van die idiote user interfaces hebben met allemaal kleuren en themes. Hou het wat mij betreft maar op Aqua.

Konfabulator en APE Enhancer??

Nou bij mij niet.
Gewoon het progje naar je Apps map slepen opstarten en hij werkt…
Ik ben bij Konfabulator geen APE tegengekomen.

APE heeft namelijk een keer mn Tiger installatie gefucked, en Konfabulator doet het prima onder Tiger, zonder APE…

Hahaa, dit is wel cool, Apple die MS tacktieken toepast, laten we gewoon eerlijk zijn dit zijn niks anders dan Widgets. :)

[quote:bf7f92ffed="Rasheed187"]Hahaa, dit is wel cool, Apple die MS tacktieken toepast, laten we gewoon eerlijk zijn dit zijn niks anders dan Widgets. :)[/quote:bf7f92ffed] zucht. een widget is geen konfabulator term, maar betekent zoiets als 'desktop dinges' en kan van alles wezen. Ook buiten konfabulator. Geen enkel onderdeel of idee van konfabulator is origineel. Het is slechts de enige die zo bekend is nu. Enige posts terug staat een link naar een historisch verhaaltje op daringfireball.com. lees dat eens.

en kijk eens hier of hier voor definities van ‘widget’.

Widget: [quote:e3a9461856]"Widget" is a general-purpose term for any unspecified device, including those that have not yet been invented. It is commonly used in textbook and other examples where the identity of the product or function is irrelevant and could be distracting: students may be asked to design a business plan for the XYZ Widget Company.[/quote:e3a9461856] Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Widget

Graphical component in Computing:[quote:e3a9461856]A widget is a graphical component, or control, that the user interacts with, such as a window or a text box. Widgets are sometimes qualified as virtual to distinguish them from their physical counterparts, e.g. virtual buttons that can be clicked with a mouse cursor, vs physical buttons that can be pressed with a finger. Widgets are often packaged together in widget toolkits. Programmers use widgets to build graphical user interfaces (GUIs).[/quote:e3a9461856]
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Widget_(computing)

De jongens van Konfabulator zijn … misnoegde zageventen? :sealed:

[quote:7a4e8c2038="colpolyp"]Ik vind ze niet alleen lelijk, maar ook buggy. Echter de Konfabulator is niet zo buggy en de wigets ook niet, maar de APE die je moet installeren wel![/quote:7a4e8c2038]

Helemaal correct. Zodra Konfabulator zonder APE werkt ga ik het ook weer eens proberen, er zitten tenslotte hele leuke proggies bij, maar dat k*t APE komt er bij mij echt niet meer op, wat een bagger instabiele app is dat zeg! :evil:

Is de [url=http://www.crazyapplerumors.com/archives/000264.html#000264]oorlog[/url] tussen de Konfabulistas en de Apple Partisans nog niet over?

Tot dat Dashboard er is.... valt er best mee Konfabulator te leven !