Koopadvies: digitale videocamera

Hallo allemaal,

Ik wil graag een digitale camera aanschaffen, maar ik ben er nog niet uit welke?
Ik ben opzoek naar een camera met de volgende specificaties:

• Een goede lens (Zeiss, Leica, Canon)

• Prijsklasse: tot 1000,= (liefst lager!)

• Goed compatible met Mac (FCpro, iMovie, iDVD, DVD studio enz…)

• Goed geluid.

• Weinig geluid van het loopwerk.

• Goede beeldkwaliteit en gebruiksgemak.

• Niet te klein (belangrijk!)

Heeft iemand prettige ervaringen met een camera die specificaties van hierboven voldoet?

Met vriendelijke groet,

Maccelijk :apple:

Ik heb al weer een tijdje een Sony TRV 20. Bevalt erg goed. Ook voor digtaal monteren erg geschikt. Misschien tweedehands nog te krijgen. Ik weet niet wat de camera's tegenwoordig doen. Die van sony scoren naar mijn idee altijd wel goed.

kijk eerst ff op ebay, en ga dan bij de verkoper langs om te kijken dat er geen krasjes op de lens zitten. Ik heb zelf een canon mvx1i...daar doe ik alles mee (fcp,imovie,idvd,dsp) Ik had een canon xm1, en ga zo snel mogelijk een canon xl1 kopen. Een Zeis objectief is geen garantie meer voor top kwaliteit zo als vroeger, tegenwoordig maakt bijna ieder topmerk ook low-kwality plastic lenzen. ik houd ook niet van Sony, dat zijn zowat de Micro-Soft van small consumer equipment.

Kijk wel uit dat je een firewire in en uit hebt, wel zo handig.

Firewire uit hebben ze allemaal, DV-in kan handig zijn als je fragmenten wil archiveren en ze dus van je harde schijf terug wil zetten op tape.

Panasonic schijnt ook wel een aardige te hebben. Met 3-beeldchips en onder de € 1000.

Stond in een eerder forum al iets over.

Frans