kopen van een mac op openbare veiling -> wat met de software

overmorgen (donderdag dus) heeft er bij ons een veiling plaats van een drukkerij die failliet is...en mn baas ontvangt zoals gewoonlijk van die blaadjes waarin alle materiaal mooi staat beschreven.

staat daar nu geen mooie G4 (een van de laatste modellen) met een mooie lacieIV22inch :stuck_out_tongue: .

nu vroeg ik mij af, stel ik heb de mac (hoogste bieder wint jammergenoeg nog altijd) maar hoe zit het met de software die op deze mac staat? morgen is ereen kijkdag en ik ga vragen of ik de mac eens mag proberen (kwestie van te kijken hoeveel en wat er nu allemaal op of in zit).

ik veronderstel dat er dus wel degelijk wat software zal opstaan, maar als ik die mac koop, moet ik dan nog eens die software betalen ook, want ik heb gezien dat ze software ook veilen… of heb ik recht op die software :?

servir frais

Als de Macs echt officieel geveild worden, dienen ze vantevoren 'geleegd' te worden/zijn, om dit soort problemen en auteursrechten te voorkomen... :(

ik veronderstel dat er dan wel nog een besturingssysteem op staat, want hoe kun je anders weten voor voor hardware er allemaal inzit :?

En waar is het feestje te doen? :D

Hij zal waarschijnlijk 'proper' worden gemaakt. En ze zullen dan streven naar de standaard fabriekssoftware die erop staat zeker (OS,Applicaties,...)

Net doen of je neus bloed! nee maar ff serieus , de software moet apart geveild worden.. en als ze dat niet doen heb je misschien mazzel...

J

pff heb gisteren de mac's effe bekeken op de kijkdagen, één was er zeker niet voor mn beurs (barca scherm van rond de 10.000euries) en dan nog een andere mac G4 800 mhz, maar die was reeds onderhands verkocht, en werd dus niet meer geveild...

verder nog epson 5000 printers, en massa’s apple schermen van de oudere generatie!

serivr frais