Kopie DVD

Mijn filmcollectie op DVD begint een zekere omvang te krijgen. Op reis ofzo neem ik echter liefst kopies mee, kwestie van die kostbare schijfjes niet te beschadigen. Met mac the ripper is het mij tot dusver nog niet gelukt een kopie te maken (ik heb totaal geen inzicht in computers, mac of pc). Wat is hét programma om dit zo simpel mogelijk te doen? Gewoon insteken en op kopie klikken ofzo, that kind of thing. Vroeger kon dit op mijn pc dus ik denk/hoop dat dit op mijn mac ook moet kunnen. Liefst freeware maar als het de moeite is wil ik wel betalen ook. Tenslotte als ik één DVD van beschadiging red bespaar ik toch al direct 17 eurokes dus dat is snel terugverdiend.

Bedankt,

Ik

http://www.dvd2one.com/

DVD2One is i.d.d. wel mooi. Eén klein detail. Het kopiëert geen beveiligde DVD's. En dat zijn ze toch bijna allemaal.

Ook waar, maar laat dan eerst "Mac The Ripper" doen waar het voor gemaakt is en je bent er...

Voor op reis zou ik gewoon MPG4's maken met Handbrake. Passen er ongeveer 5 films op een DVD en de kwaliteit is prima voor mobiel gebruik (klein beetje meer compressie-artefacten dan op de originele DVD, maar zelfde resolutie en framerate)

Gebruik dan Toast.