Kopieer beveiliging op CD werkt niet meer? (!)

Terwijl ik bezig ben om mijn CD-collectie in iTunes 4 op AAC te zetten kwam ik bij de Dijk met hun nieuwste CD (Muzikanten Dansen Niet), en die weigerde voorheen om geaccepteerd te worden door mijn Cube. Quote van Universal Music: "... De CD is niet afspeelbaar op een Apple. Klopt aan dit probleem wordt gewerkt. De CD is niet om te zetten naar MP3..." Nu ben ik hem toch vrolijk aan het rippen, euh....acquireren volgens Jobs. Hoe zit het met andere beveiligde CD's van mede-OSX.nl'ers? Universal Music gebruikt het ?Cactus datashield 2000 CD Copy Protection System" versie 4.0 van de Firma Midbar Tech LTD., Tel Aviv, Israel. Werken de kopieerbeveiligingen eigenlijk nog wel op OS X 10.2.5/ iTunes 4/AAC ?

heb zelf twee cd's die een kopieerbeveiliging zouden moeten hebben, en daar heb ik al nooit iets van gemerkt.... ook niet onder 3, onder 4 nog niet gebruikt...

ik had ne cd en er stond op 'will not play on pc/MAC" gewoon afspelen, importeren, kopiëren,... no problem

ik begrijp nie dat ze da erop zetten, ze daar toch ook nie dom?

Ook hier zonder enig probleem twee 'kopieer-beveiligde' CD's omget met iTunuws 4 tot AAC formaat. (Ilse de Lange en Trijntje Oosterhuis) Ik begon ook al te twijfelen of het wel goed ging. Maar het klinkt nog steeds als het orgineel. Zelfs de kopieerbeveiliging is niet compatible met Mac! Maar dit keer in ons voordeel.

ik wek even een draadje op uit de dood omdat ik me afvroeg hoe de stand van zaken nu is mbt copy-protected cd's. Stond op het punt om vandaag een Bowie cd te halen waar bij zo'n speciale speler op de cd zit. Ik vroeg aan de verkoper: Betekent dit dat ik 'm nu niet op m'n iPod kan zetten? Antwoord: uh, dan weet ik niet en bij navraag werd dit inderdaad bevestigd door de 'expert' daar (Fame Amsterdam). Ik heb daarbij vriendelijk bedankt voor de koop en meegedeeld dat ik 'm dan wel illegaal ga downloaden :P

Nu vroeg ik me af wat de ervaring van jullie hiermee zijn de laatste tijd - klopt het dat deze cd’s niet door iTunes te rippen zijn??

Ik heb het nieuwe album van Anastacia liggen, waarbij in de Readme een FAQ zit. een vraag daaruit:

Q: is deze CD af te spelen in iTunes?
A: Nee, deze software is gemaakt voor PC’s, en is nog niet te instaleren op een Mac.

Q: kan ik deze CD naar mijn iPod kopieeren?
A: Nee, deze software is gemaakt voor PC’s, en is nog niet te instaleren op een Mac.

Snap je? Ze ontlopen de hele vraag, want alleen de bijgeleverde software werkt niet,
maar ze proberen je te laten denken dat het audio gedeelte ook niet werkt…

maw - je kunt de audio gewoon importeren dus??

Bij mij tot nu toe alles nog... :D

Kijk - dat geeft een mens hoop. Misschien moet ik gewoon even langsgaan met m'n Powerbook - dat zal indruk maken :D

Ik heb gisteren geprobeerd mijn 3nwe cedees van beaty boys N.E.R.D en miss kitten solo cd, te importeren , maar mijn powerbook spuugd ze gewoon weer uit, ik krijg ze niet eens op m'n desk top, dus zou het nu dan toch zo ver zijn dat de kopieer beveiliging ook op osx werkt ??? of is dit op de een of andere manier nog te omzeilen??? dan zou ik het graag horen natuurlijk ;-)

Heb een cd van Arid (belgische groep), waarop staat kan niet afgespeeld worden op PC of Mac. En effectief, de tracknamen verschijnen maar wanneer je op afspelen drukt gebeurt er niets :(