kopieren DVD: problemen bij kopieren zelfgemaakte film

Hallo hallo,

Ik heb een vraag:

Ik heb een film gemaakt met Pinnacle, deze in AVI opgeslagen en vervolgens met Mpegenc omgezet (MPEG 2 geloof ik) zodat hij op een DVD past (1 uur film). Met NERO 6 een menuutje erbij gemaakt, en om het geheel op DVD te krijgen koste het ongeveer 2,5 uur. Hij doet het prima in DVD spelers, maar nu heb ik hem met NERO burning rom 5.5 gekopieerd (versie 5.5 ivm andere computer) en de kopieen doen het niet in DVD spelers. Wel in Winamp op de computer… (?)

Hoe zit dat? Kan je niet gewoon DVD’s kopieren en betekend dit dat ik voor elke DVD 2,5 uur nodig heb (help, daar gaat mijn massaproductie…)?

Misschien heeft dit ermee te maken:

In nero burning rom krijg ik steeds dezelfde foutmelding. nl.

hetlijkt aslof zowel uw bron-als uw doelstations voor het 'on the fly’snelkopieren verbonden zijn met dezelfde IDE-bus. Wij raden u met klem aan uw bron- en doelstations met verschillende IDE-bussen te verbinden.

Technische achtergrond: Een IDE-bus kan lees en schrijfopodrachten met interleave niet aan. Dit reduceert namelijk de dataoverdrachtssnelheid; tijdens het snelkopieren kan daardoor een ‘buffer underrun’-fout optreden

Heeft dit te maken met dat de DVD’s die ik kopieer niet af te spelen zijn in een DVD speler? Zelf denk ik van niet, maar ik neem nu toch alles onder de loep. Is het mogelijk om dit (als het invloed heeft) anders in te stellen (zonder een hele verbouwing…)

Ik hoop op antwoord!

Alvast bedankt,
Christien

Als ik jou was zou ik maar eens bij een Winddoos groep gaan kijken en niet in een Apple Macintosh forum. Alle programma's die je grbuikt werken niet ?zijn niet verkrijgbaar op Mac. Veel succes (kijk anders een op www.dvdhelp.com)

Wat kan een mens verdwalen hè?! :D