Kopieren Entourage naar nieuwe mac

Hoi Iedereen,

Ik heb sinds vandaag mijn nieuwe G5 binnen. :slight_smile:
Nu wil ik van mijn oude imac alles enthourage gegevens overzetten naar mijn G5. Hoe zorg ik ervoor dat ik al mijn mail en instellingen over krijg. In de zoekfunctie kwam ik tot nu toe dit alleen tegen met back-ups.
Heeft er iemand een tip of een oplossing?

Alvast super bedankt weer voor jullie reacties!

Ps een G5 is echt aan te raden! Wat een super machine is het :innocent:

Kopieer je map Microsoft User Data naar je nieuwe Mac.

[quote:f38dce3636="michelvdb"]Kopieer je map Microsoft User Data naar je nieuwe Mac.[/quote:f38dce3636] Dat is alles? En waar zet ik hem dan neer op mijn G5?

In jouw map Documenten. ~/Documenten. Dat is inderdaad alles.

[quote:28cbb762f5="michelvdb"]In jouw map Documenten. ~/Documenten. Dat is inderdaad alles.[/quote:28cbb762f5] Nou eh super bedankt dan voor deze snelle doch simpele oplossing :wink:

[quote:bdf9d40f99="ATT"][quote:bdf9d40f99="michelvdb"]In jouw map Documenten. ~/Documenten. Dat is inderdaad alles.[/quote:bdf9d40f99] Nou eh super bedankt dan voor deze snelle doch simpele oplossing :wink:[/quote:bdf9d40f99] Mmm misschien lukt het toch niet zo gemakkelijk als ik dacht. Ik heb namelijk de map op mijn G5 gezet. Nu klik ik in Enthourage aan dat ik wil importeren maar vervolgens kan ik nergens mijn identiteit kiezen en doet hij dus niks. Moet ik een andere optie gebruiken?

Edit: voor de duidelijkheid, hij ziet mijn map dus wel maar ik kan niks selecteren :roll:
Edit 2: Ik krijg deze melding: The following Microsoft Entourage X identities were found in: /Users/bram/Desktop/Microsoft User Data. Select the identity you want to use for importing into Entourage 2004.
No Microsoft Entourage X identities found

Ik heb Entourage er net gedeleted maar volgens mij kan je exporteren en inporteren. Of een back-up maken en terugzetten.

Pbook

Hier staat ook hulp die je zoekt: http://www.entourage.mvps.org/database/move.html

tip: maak een bladwijzer van http://www.entourage.mvps.org/

Als je de map (Microsoft User Data in Documents in je Home folder) kopieert naar je nieuwe Mac moet er geen andere Documents map of Microsoft User Data beschikbaar zijn. Het gaat om de Main Identity (als je 1 identity hebt) IN de User Data map.

Je kan OF de map vervangen OF gegevens importeren, maar niet allebei.

Je had dus niet met die map moeten gaan slepen en je oude map ergens op de computer hebben moeten laten staan. Maar dat kan je ook niet van te voren weten. Nu dus gewoon je oude map op boven beschreven plaats op je nieuwe computer zetten.

Als het niet lukt terwijl alles op zijn plaats staat probeer dan ‘Switch Identity’ onder ‘Entourage’ mnu. Je ziet dan of er meerdere beschikbaar zijn.

Kijk eens naar de datum/tijd van je Database in Main identity, en ook naar de grootte van dat bestand. Daaruit kan je ook afleiden welke je moet hebben.

Trouwens, er kunnen andere user data in die originele Documents map staan, afhankelijk van de software die je gebruikt. Dus let goed op wat je verplaatst, voor Entourage gaat het alleen om de Microsoft data. Succes

PS Als het je gelukt is moet je je database eens opnieuw opbouwen door de Option/Alt toets ingedrukt te houden als je Entourage opstart. Instrukties volgen. Je voorkomt daarmee problemen, en dat is trouwens toch goed om af en toe eens te doen.

[quote:66abdc8476="Gridmaster"]Als je de map (Microsoft User Data in Documents in je Home folder) kopieert naar je nieuwe Mac moet er geen andere Documents map of Microsoft User Data beschikbaar zijn. Het gaat om de Main Identity (als je 1 identity hebt) IN de User Data map.

Je kan OF de map vervangen OF gegevens importeren, maar niet allebei.

Je had dus niet met die map moeten gaan slepen en je oude map ergens op de computer hebben moeten laten staan. Maar dat kan je ook niet van te voren weten. Nu dus gewoon je oude map op boven beschreven plaats op je nieuwe computer zetten.

Als het niet lukt terwijl alles op zijn plaats staat probeer dan ‘Switch Identity’ onder ‘Entourage’ mnu. Je ziet dan of er meerdere beschikbaar zijn.

Kijk eens naar de datum/tijd van je Database in Main identity, en ook naar de grootte van dat bestand. Daaruit kan je ook afleiden welke je moet hebben.

Trouwens, er kunnen andere user data in die originele Documents map staan, afhankelijk van de software die je gebruikt. Dus let goed op wat je verplaatst, voor Entourage gaat het alleen om de Microsoft data. Succes[/quote:66abdc8476]

Super bedankt het is gelukt! :slight_smile:
De rest natuurlijk ook erg bedankt voor jullie hulp. Ik heb de site ook gelijk even bekeken en daar stond het ook inderdaad op beschreven heb gelijk even de database opgeschoond.

Greetz,

ATT

Mooi zo. Nu weet je natuurlijk ook hoe je voortaan je email moet backuppen! Die Documents folder elke week naar een een andere schijf kopieëren. maar dat deed je natuurlijk al! :wink: Valt me trouwens op dat je het voor Entourage toch vooral moet hebben van heren rond de 50, in de meerderheid uit België.

[quote:61877b06cc="Gridmaster"]Mooi zo. Nu weet je natuurlijk ook hoe je voortaan je email moet backuppen! Die Documents folder elke week naar een een andere schijf kopieëren. maar dat deed je natuurlijk al! :wink: Valt me trouwens op dat je het voor Entourage toch vooral moet hebben van heren rond de 50, in de meerderheid uit België.[/quote:61877b06cc] Eh ja natuurlijk deed ik die backups al :lol: (ik heb veel online ruimte dus ik laat het ook online staan :wink: ). Dan ben ik de belgen dit keer extra dankbaar.

Nogmaals bedankt!