Kopieren naar mac gaat opeens enorm traag

Ik weet niet hoe het komt, maar als ik nu via een netwerk iets naar m'n mac wil kopieren, gaat het echt enorm enorm traag

Een paar dagen geleden nog gewoon met een kabeltje 40 gig op m’n powerbookje gezet vanop een windowsbak, gisteren 30 gig naar een windowsbak overgezet bij iemand anders, en toen ik daar iets op m’n mac wou zetten zou het voor 1 film al 200 minuten duren.

Wist niet zo goed waaraan het lag, ik negeerde het gisteren dan maar , maar nu blijkt dat het hier op m’n eigennetwerk ook zo traag gaat om naar m’n mac te kopieren (een weekje geleden nog geen enkel probleem) wil ik nu toch wel eens weten wat er aan de hand is.

Ik heb niets aan m’n setting veranderd in vergelijking met vorige weken ofzo, en nu ik hier een filmpje van m’n mac naar m’n pc kopieer doet hij er 5 min over, en van m’n pc naar m’n mac over hetzelfde draadloos netwerk (ook met kabel hetzelfde) zou het ongeveer 200 min duren.

Help a maccer in need please.

hey

ik denk dat veel mensen je hier willen helpen, maaar we hebben wel wat meer info nodig als dit.
We need input :stuck_out_tongue:

greetzz

weet je zeker dat het kopieren via het kabeltje gaat en niet per ongeluk via Airport ???

[quote:d8a1686a8e="ateazz"]hey

ik denk dat veel mensen je hier willen helpen, maaar we hebben wel wat meer info nodig als dit.
We need input :stuck_out_tongue:

greetzz[/quote:d8a1686a8e]

What more do you need :slight_smile:

Het ging snel, heb niets veranderd, en nu gaat het traag van pc naar mac, maar niet van mac naar pc

En dit is in elke vorm van netwerk zo, draadloos op niet, met crossed kabeltje of via m’n SMC Networks wireless router, internet gaat zeer snel, alles eigenlijk, behalve vanop m’n windowsbak naar m’n powerbookje kopieren, dat gaat zeer traag opeens.

Dus enig idee iemand waaraan dit zou kunnen liggen ?

[quote:87c6c0b3b4="EagerB0bNerd"]weet je zeker dat het kopieren via het kabeltje gaat en niet per ongeluk via Airport ???[/quote:87c6c0b3b4]

Het kopieren hier gaat via airport , kabel zit atm niet naar m’n pc rechtstreeks verbonden ofzo, maar draadloos gaat het perfect van m’n powerbook naar m’n pc via m’n router , maar niet omgekeerd.

Alsook op een andere locatie , waar nergens geen access point of niets wireless aanwezig is, als we daar m’n mac met z’n pc verbinden, gaat de transfer van mac naar pc zeer snel, maar van pc naar mac zou het een eeuwigheid duren.

En beide gevallen, zowel thuis wireless, als via netwerk bij een vriend van me, gingen tot voor kort zeer vlotjes.

Ok, ik heb het gevonden vermoed ik, kopieren via Airport, zonder dat er kabels aan te pas komen, dat is allemaal ok via mac naar pc, maar omgekeerd is me blijkbaar niet gegund.

Dus als ik er een kabeltje tussen ram, en dan airport uitschakel, dan lukt het wel, dus probleem half en half verholven, alhoewel het me nog een vraagteken blijft waarom wireless van pc naar mac niet lukt.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik het via windows allemaal beheer, connecten naar m’n mac via uitvoeren of netwerk zelf in verkenner, en dan alles kopieren.

Want via m’n mac vindt hij hem niet altijd, of kan hij niet altijd binnen (windows firewall uitgeschakeld of niet, of ik alles nu doorlaat of niet)

Maar m’n probleem blijkt voorlopig verholpen te zijn… Ik hou jullie op de hoogte :slight_smile: