Kortsluiting voeding iMac ?

De laatste 4 dagen flikkerde het beeld van mijn rev. A 266 MHz iMac regelmatig. Ik vertrouwde het zaakje niet en organiseerde een back-up van wat gegevens, maar werkte wel gewoon verder met die Mac. Ik heb een bestelling lopen voor een G5, dus ik dacht dat de iMac 't nog wel even zou uithouden. Niet dus.

Vandaag een “dong” en het scherm verdween en kwam weer terug. Maar de dokumenten waar ik mee aan 't werken was waren er nog, en ook de USB toestellen werkten nog. Ik was van plan om snel een iSync te starten, omdat ik de laatste 2 dagen een hele reeks kontakten gewijzigd had, enzovoort, maar ik kreeg de kans niet : een scherp geknetter kwam uit de iMac en het beeld werd zwart en 't groene “on” lichtje ging uit. Ik heb onmiddellijk de stroomkabel uitgetrokken.

Ik heb dan mijn brandblusser klaargezet (ahum) en de stroomkabel weer aangesloten. Een geknetter, hij begon op te starten, maar na 20 seconden weer alles stilgevallen. Ik ben er dan maar afgebleven.

Nu heb ik een paar vraagjes :

• hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn ? De voeding die stuk is ?
  • is dat herstelbaar ?
  • stel dat de herstelling duur is, is het mogelijk de HD eruit te halen, en de inhoud ervan op de ene of de andere manier te recupereren naar een andere Mac (zoals mijn nieuwe G5) (ik had dan wel een backup, maar niet van een aantal settings, en niet van de mail van de laatste 3 dagen, en daar zaten erg belangrijke zaken tussen, en ze staan niet meer op de server).

Ik hoop dat jullie een oplossing kennen.

Nicolas

weet niet of de voeding er uit te halen is, zonder gebruik van een td.

maar de hd wel, heb ik ook gedaan een hd gewisseld.

succes
:finderoud:

Ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad met 'n iMac en toen was de firmware niet up to date in combinatie met OSX. Hij deed het in het begin gewoon en na verloop van tijd begon ie ook onwijs te knetteren!! En POEF weg was ie..

Maar dit zal inderdaad wel wat met de voeding te maken hebben, hoewel het meestal het geval is dat de voeding er in 1 keer mee stopt…
dus ik heb toch ook een beetje m’n twijfels…

Even na laten kijken, de HD kun je er inderdaad gewoon uithalen…

:wink: