Kosten vervangen HD imac

Gisteren tijdens het computeren bleef mijn iMac (eerste aluminium versie uit 2007) opeens vasthangen en was ik gedwongen de mac geforceerd uit te zetten. Toen ik hem weer opstartte kreeg ik alleen een knipperend mapje te zien met een vraagteken in. Nu betekend dit dat mijn interne HD dus stuk is gegaan.

Graag zou ik de HD laten vervangen, maar geen van de Apple Resellers die ik heb gebeld kunnen mij vertellen hoeveel dit ongeveer gaat kosten. En dat wil ik wel graag weten.

Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die hun HD door een reseller hebben laten vervangen en of zij de kosten hiervan in dit topic zouden kunnen vermelden.

Met vriendelijke groet,

Jos

Heb zelf een paar weken geleden ook m'n schijf vervangen van mijn iMac uit 2009, door de stappen te volgen die op www.ifixit.com beschreven staan. Het wordt daar heel duidelijk met foto's uitgelegd, een kind kan de was doen. Daar kan qua prijs geen Apple Reseller tegen op.

met vriendelijke groet,

Wout

http://www.macjunky.nl/

@iWout: Daar dacht ikzelf ook in eerste instantie aan, maar ik durf dat eigenlijk niet zo goed zelf aan. De benodigde schroevendraaiers heb ik niet in huis en ik ben bang dat ik misschien iets anders kapot maak.

@Sedikit: Bedankt voor de link, misschien neem ik wel even contact op met die mensen achter de site.

Ik heb goede ervaring met : http://www.macrepair.nl/

Hmm, ik heb naar macjunky gebeld maar die tellen zich c.a. €250 ex btw, dat lijkt me wel erg veel geld om een HD te laten vervangen.

Zit daar dan ook recovery bij? En wat voor een nieuwe schijf krijg je dan xd

@Hermanko: Macrepair.nl ziet er goed uit, heeft ook een redelijke prijs naar mijn inzicht. Bedankt voor de link.

Ik heb ergens vorige maand de harde schijf van mijn 24" iMac 2,8GHz (Early 2008) ook laten vervangen, omdat mijn vorige kapot was. Voor een 1 TB was ik bij Pro Warehouse in Amsterdam volgens mij voor 115 euro al klaar.

Hier staat een prima instructie. [url=http://vimeo.com/2252036]iMac 2007 HD vervanging[/url]

Het is heel goed zelf te doen, al kun je dit het beste met z'n tweeën aanpakken i.v.m. het grote display.

Deze instructievideo heb ik een paar maanden terug ook gevolgd. Als zuignap heb ik een TomTom houder gebruikt. Ik heb overigens een 2TB snelle schijf gemonteerd. Uiteindelijk was ik voor 90 Euro klaar, helaas is dezelfde HD nu 2x zo duur door de overstromingen in Bangkok en omgeving. De prijzen dalen overigens al weer een beetje.

Vooraf had ik bij verschillende dealers geinformeerd en kwam ik tussen de 200 en 275 Euro uit, zonder datamigratie.

Zou ik ook het systeem kunnen installeren op mijn externe hd en dan die gewoon gebruiken?

Het zou kunnen, maar je moet er wel rekening mee houden dat het allemaal een stuk trager werkt. Ik ga ervan uit dat het gewoon een externe USB schijf is, maar via Firewire 800 zou het in principe kunnen (zonder dat je daarvoor veel snelheid in hoeft te leveren).

Ok dat is een beetje jammer, maar goed om te weten.

Ik wil iedereen even bedanken voor hun reactie. Ik heb gisteravond een nieuwe mac gekocht bij de mediamarkt, daar kreeg ik €100 korting en 2 jaar garantie. Mijn oude imac kwam toch alweer uit 2007 en de HD was niet het enige dat kapot was, vandaar dit besluit.