kpn direct adsl en e-mail versturen

mijn zwager heeft direct adsl en heeft een domeinnaam geclaimd, hoe kan hij nu het makkelijkst mail versturen? de provider gaat er vanuit dat je mailt via je adslboer, maar dat kan niet bij direct adsl. zijn er gratis popmail adressen of kan je beter een mailserver maken? mijn zwager heeft 10.3.

daan.

KPN Direct ADSL heeft wel degelijk een SMTP server om je mail te vesturen en wel de volgende: mail.direct-adsl.nl

als hij alleen een domeinnaam heeft en geen mail en hostingdienst zal hij voor de mail zelf een mailserver moeten draaien.. (voor de binnenkomende mail) voor de uitgaande mail kan hij de bovengenoemde smtp server gebruiken!

:slight_smile:

Vraag bij een provider een eigen domein aan inclusief mail en serverruimte. Als je even zoekt kan je voor 60 euro iets hebben als voornaam@achternaam.nl . Als je achternaam.nl in gebruik is, dan neem je bijvoorbeeld achternaam.tv. Veel providers bieden ook squirelmail aan, zodat je overal ter wereld je mail kan checken. Squirelmail lijkt erg op hotmail.

dank voor de reacties, ik zal hem de link van de smtp server van kpn sturen. hij heeft een domein naam waar een mailserver voor binnenkomende mail bij zit, maar geen voor uitgaande vandaar mijn eerdere post.

daan.