kpn fon irritant

Ik heb thuis, maar ook als ik bij klanten ben last van Kpn fon, op de een of andere manier staat ze iedere keer bovenaan de wifi lijst, zodat ik iedere keer weer mijn eigen wifi netwerk of dat van mijn klanten moet kiezen.
Is er een mogelijkheid om kpn fon wifi te blokkeren?

Op welk apparaat?

Helpt het niet om het netwerk te vergeten?

Is op macbook en iMac.
Vergeten kan alleen als je eens ingelogd bent geweest, maar dan nog zal je het netwerk detecteren, je ‘vergeet’ alleen de inlog.

Hoe doe je dat precies?

De manier is namelijk om in Systeemvoorkeuren > Netwerk >Wi-Fi > Geavanceerd > netwerk aanklikken en op de [-]-knop klikken.

Gooi hem er eens uit, en zet dan de volgende optie aan: (zie net onder de lijst)

Dan mag je Mac alleen met de bekende netwerken verbinden. Voor een ander netwerk moet je eerst authenticeren. Dan merk je meteen wanneer er gepoogd wordt om dit automatisch te doen. Wat een Mac overigens nooit hoort te doen, niet in de lijst=niet verbinden, behalve als je het zelf aanklikt.

ok, bedankt,
kpn fon stond inderdaad in de lijst, geen idee hoe die daar komt, maar goed.
Ik denk dat het zo gaat werken.

Nogmaals bedankt!

:slight_smile:

Je had ook in de voorkeurlijst onder geavanceerd het fon netwerk naar beneden in de lijst kunnen slepen. Dan maakt hij hier alleen verbinding mee als je overige netwerken niet beschikbaar zijn (maw als je onderweg bent).