KPN mail account verstuurd geen mail i.v.m met relaying

Beste forum leden,
mijn Iphone 4s gekregen na dat ik mijn vriendin een nieuwe 6 cadeau heb gedaan krijg ik niet ingesteld om KPN mail te versturen buiten mijn eigen Wifi netwerk.
Zodra ik thuis ben werkt alles dus OK, maar zodra ik overschakel op 3g kan ik nog wel mail ontvangen, maar niet meer versturen. Hij geeft dan aan dat de server geen relaying ondersteund. Ook mijn Iphone heeft een KPN abbo.
Heb al verschillende uitgaande server instellingen geprobeerd, maar de enige serverpoort die überhaupt reageerd is 587.
De andere poort 25 (mail.kpnmail.nl zonder ssl) en 465 (smtp.kpnmail.nl met ssl) werken al helemaal niet.
Heb nu dus de volgende uitgaande server geinstalleerd:
server ON
geen gebruikers naam of wachtwoor ingevuld
geen verificatie geselecteerd
SSL ON
serverpoort 587.

Ik zie wel de blauwe vinkje komen, maar kan dus niet versturen op 3g of vreemd wifi netwerk.

Kan wel wat hulp gebruiken, iemand ervaring met een KPN mail account???

heel veel dank alvast voor de reacties

De servers ondersteunen ook geen relay en je zult jezelf dus moeten authenticeren middels een account.

Indien ze dit niet doen zijn hun servers een zogenaamde open relay en derhalve kwetsbaar voor misbruik.

Kijk hier anders even: http://www.kpn.com/prive/mobiel/toestel-en-abonnement/service/hulp-bij-gebruik-toestel/toestelhulp.htm#/apple/iphone-6-model-a1586/e-mail/choice_usecase/handmatig-instellen/kpnmail-kpnplanet

Edit: in die handleiding geven ze overigens aan dat je geen account hoeft te gebruiken maar dan kan het nooit werken (enkel op verbindingen van KPN).

Het enige wat je hoeft te doen is bij de uitgaande server je loginnaam en wachtwoord van je e-mail in te voeren.
Ik dacht: gebruik SSL. Kijk maar even bij de instellingen.

Komt in 6 jaar iPhone gebruik af en toe voor bij mij. Enigste oplossing is mailaccount verwijderen en opnieuw instellen.

Helaas mag ik geen wachtwoord en gebruikers naam invullen bij de uitgaande smtp server. Dan geeft hij de foutmelding dat dit niet wordt ondersteund. Doe ik dit toch werkt ook de mail versturen via de WiFi niet meer.
Heb meerdere malen account verwijderd en met de KPN hulp iPhone 6 weer geïnstalleerd. Maar helaas ook zonder positief resultaat.
Mag ik weten hoe jullie uitgaande instellingen er uitzien??? En werkt de mail versturen dan ook met 3G??

Alvast bedankt voor jullie hulp

KABOEM!!

Mag ik hier even op inhaken en verder gaan met mijn vraag.

Een klant van mij heb ik met zijn site bij TransIP gezet. hosting verloopt relatief prima met hier en daar wat kiezelstenen problemen maar goed over het algemeen wel tevreden.

Nu doet deze klant veel zaken in Duitsland en heeft hij met één klant continu een probleem qua mailen. Orders plaatsen verloopt via mail maar steeds krijgen ze mailtjes terug en dan mag ik het oplossen.

Ik ben de beroerdste niet, dus ik ga zoeken of ik ergens een probleem kan vinden. Via, via, via kwam ik uit bij MX Lookup ToolBox (ik verzien die namen ook niet) maar volgens de IT jongens is dit wel goed materiaal.

http://mxtoolbox.com

Als ik daar het domein van mijn klant invoer zijn alle testen groen, dus in orde. Hij staat dan niet op een blacklist of zoiets. Dat zou ook niet kunnen want ik heb voor hem een MailChimp account opgezet om zijn nieuwsbrieven netjes te verzenden naar klanten. Dat mag hij dus niet doen via zijn normale mail.

Als ik het domein van het bedrijf in Duitsland invoer krijg ik een aantal errors.

De eerste is qua blacklist.

En de andere is een STMP error - iets met open relay en Reverse DNS does not match.

Goed ik begrijp nu wel dat het probleem niet aan onze kant zit maar bij Ze Germans. Alleen wat betekent dit. Hoe kan ik dit uitleggen in Jip en Janneke taal aan mijn klant. Dit zijn mensen die hebben al problemen met een mailaccount activeren in Outlook. Alleen zeggen, het probleem ligt niet bij jou komt over alsof ik mij er snel vanaf wil maken. Het is makkelijk om te wijzen met een vinger naar andere. Ik wil graag een beetje kunnen uitleggen wat er fout gaat zodat mijn klant dit netjes kan forwarden richting de Duitsers. En niet dat het straks een welles, nietes gevecht wordt.

Het KPN probleem is trouwens opgelost nu ze volledig IMAP ondersteunen.

Het probleem van je duitse vrienden lijkt op een probleem dat ze een aantal beveiligingen zo als de TLS niet actief hebben waardoor mail ge reject kan worden. Hierdoor kan je zelfs op een blacklist komen omdat je beveiliging zo laag is dat het niet vertrouwd of als gevaarlijk wordt gezien.
Maar moet zeggen dat mijn kennis hier ook helaas wel een beetje ophoud.
Hebben sie germens ook nog een ander mail alternatief?