KPN Mobiel Internet Kaart 820 werkt niet (modem foutmelding)

[u:c54e037fc4]Probleem: Ik kan geen verbinding maken met het internet via de KPN Mobiel Internet Kaart 820 (express slot) [/u:c54e037fc4]

Beste forum leden,

Ik heb het volgende probleem met de zojuist afgeleverde mobiel internet kaart van KPN. Alles is geinstalleerd, de nodige software en drivers. Gewoon van de KPN site. Netjes mijn pin code aangepast van de kaart. Ik probeer verbinding te maken krijg ik een modem fout. Ontvangst is ook geen probleem.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen, kpn zelf heeft niet echt een oplossing. Hun reactie “als je de drivers download via een windows computer en dan via een usb stick over zet dan werkt het wel”???

[b:c54e037fc4]Mijn configuratie;[/b:c54e037fc4]
Modelnaam: MacBook Pro 15"
Modelaanduiding: MacBookPro2,2
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2.33 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache (per processor): 4 MB
Geheugen: 2 GB
Bussnelheid: 667 MHz
Opstart-ROM-versie: MBP22.00A5.B07
SMC-versie: 1.12f5
Serienummer: W8711388W0H
Sudden Motion Sensor:
Status: Ingeschakeld

Systeemversie: Mac OS X 10.4.11 (8S2167)
Kernelversie: Darwin 8.11.1
Opstartvolume: Macintosh HD

[b:c54e037fc4]Informatie over de kaart;[/b:c54e037fc4]
Mobiel internetkaart van KPN 820 (www.kpn.com)

Ik hoor graag jullie bevindingen en/of ervaringen. Hopelijk is er iemand met een oplossing!

Wat is de exacte foutmelding?

Herkent je Mac de kaart wel? Gaat er iets van een lampje branden o.i.d. of geeft de Mobile Connect software aan dat hij de kaart ziet?

Ik heb namelijk deze kaart via internet gekocht, maar hij wil maar niet herkent worden. Bij mij staat er ook geen serienummer of imei-nummer op de sticker; het is gewoon leeg. Staan deze er bij jou wel op? Anders heb ik waarschijnlijk een of ander Chinese kopie ontvangen.

Je zou ook nog even kunnen controleren of je instellingen in het programma wel goed zijn, of dat je signaal hebt (maar dat heb je misschien al gezien?).

[u:c88b997bb8]De exacte foutmelding:[/u:c88b997bb8]

[img:c88b997bb8]http://www.edoceo.nl/transfer/img/KPNMobileConnect820Fout1.png[/img:c88b997bb8]

Verder inderdaad, bij mij staat er gewoon alles netjes op, ik geloof dat je daar iets hebt gekocht wat niet in orde is. Je kunt deze gewoon bij KPN kopen, ik heb het gratis bij mijn abo gekregen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Alvast bedankt,

Groet, Jeroen :apple:

Dit is niet te geloven, ik heb het opgelost alleen ik snap er niks van;

  1. Gewoon de map van KPN Mobile Connect weg geflikkerd,

  2. opnieuw de installatie gedraaid (uiteraard wel met de kaart in het slot).

  3. Reboot

  4. Het werk!?

Begrijp met niet verkeerd ik ben er erg blij mee maar ik had graag een duidelijkere oplossing voor anderen die hier mogelijk tegen aanlopen.

Cheers! bedankt voor jullie antwoorden! :apple:

YEAH!!! Update van drivers voor 10.6 beschikbaar! Niet te geloven

Mobiel Internet Kaart 820 drivers voor 10.6: http://zakelijk.kpn.com/web/file?uuid=70764119-8451-4785-a18f-185037b0a730&owner=aae6f88b-8433-402e-b109-f7ea7fa5770f

En natuurlijk de bijbehorende handleiding:
http://zakelijk.kpn.com/web/file?uuid=f66c9958-25cb-4506-a990-49dece671eed&owner=aae6f88b-8433-402e-b109-f7ea7fa5770f

Cheers! :apple:

Er zijn sinds januari 2010 nieuwe drivers:

Driver:
http://kpn-klantzm.custhelp.com/cgi-bin/kpn_klantzm.cfg/php/enduser/fattach_get.php?p_sid=JTj-A2Zj&p_li=&p_accessibility=0&p_redirect=&p_file_id=3667&p_tbl=9&p_id=12964&p_created=1267776198&p_olh=0

Handleiding:
http://kpn-klantzm.custhelp.com/cgi-bin/kpn_klantzm.cfg/php/enduser/fattach_get.php?p_sid=JTj-A2Zj&p_li=&p_accessibility=0&p_redirect=&p_file_id=3628&p_tbl=9&p_id=12964&p_created=1267699084&p_olh=0

Software van de leverancier Huawei:
http://www.huaweidevice.com/worldwide/downloadCenter.do?method=list&flay=software&directoryId=20&treeId=0#