KPN/Planet adsl installeerd niet goed!

Bij een vriendin lukt het niet om de adsl aan de praat te krijgen. Tot mijn verbazing is het installatieproces veranderd ten opzichte van een half jaar geleden(toen moest ik zelf een ini bestand uploaden). Dat hoeft nu niet meer, maar de installatie lukt niet. Zijn er bekende problemen met het configuren van de Touchspeed 500 modem?

in de modem ingelogged enzo ? alle lichtjes okay ? splitter juist ingeprikt ?

anders planter bellen… zijn best lief voor je :lol:

SUCCES 8)

Het apestraatje knippert oranje/groen. Ik probeer het gewoon met mijn handleiding en upload dat ini bestand wat op de pc-cd-rom staat...

Je kan het modem ook via de ingebouwde Easy Setup instellen i.p.v. via het .ini bestand. Je vind de Easy Setup onder de optie advanced. Let op dat je als protocol kiest voor PPPoA en voor de VPI/VCI 4/48.

Wanneer het @ groen/oranje knippert, dan probeert het modem in te loggen. Als ie dat continu probeert te doen, dan heb je geen goede gebruikersnaam of wachtwoord ingevoerd.

Als je binnen korte tijd een heleboel keer achter elkaar met een verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord inlogt, dan blokkeert KPN bovendien je aansluiting voor een uur.

[quote:2361a774ba]Het apestraatje knippert oranje/groen[/quote:2361a774ba]

Waarschijnlijk gebruikersnaam of ww fout. Controleer deze als eerste. Als je zelf in modem kunt komen ga je naar connections, als onder link staat retrying zijn je gebruikersgegevens fout.

Vraag anders aan de helpdesk of ze in de radiuslog kunnen kijken, dan weet je het zeker.

Of je moet nadat je het .ini bestand hebt geupload even naar beneden scrollen en daar je instellingen saven. Ook al gedacht om de poorten open te zetten (en uiteraard weer even te saven)

Wat geven de diverse statusmonitoren in de Speedtouch aan? Line up of down?

En weet je zeker dat de lijn al is opgeleverd?

Ik zou gewoon even je wachtwoordt en gebruikersnaam nakijken en op connect drukken, en dan kijken wat de status monitors weergeven.

Poorten openzetten zoals eerder hier is aangegeven is echt niet nodig.

kijk even of je de splitter (waar het telefoon en adsl signaal gesplitst worden) goed hebt aangesloten

is een veel gemaakte fout !

[quote:eb987463be="tumbadora"]kijk even of je de splitter (waar het telefoon en adsl signaal gesplitst worden) goed hebt aangesloten

is een veel gemaakte fout ![/quote:eb987463be]

Als het @-je groen/oranje knippert dan heeft het modem inmiddels al line-sync en is de splitter dus goed aangesloten.

Bedankt voor de reacties. Ik ga het straks weer proberen.