Krasbestendigheid iphone 5

Is het nu werkelijk waar dat de aluminium achterkant van de iphone 5 gevoeliger is dan de iphone 4s?

Het valt erg mee met krasjes op de iPhone 5. Hier geen problemen.

De iPhone 4S heeft gorilla-glas aan de achterkant.
De iPhone 5 heeft bonobo-aluminium aan de achterkant.

Haha, grappige namen!!

Ja, dat is werkelijk waar.

[quote]De iPhone 5 heeft bonobo-aluminium aan de achterkant.[/quote]Ik moest er even over nadenken. :razz:

Hier ook na 3 maanden geen enkele kras. Kan zijn omdat ik een witte heb en dus geen bewerkt aluminium.

Ligt er maar net aan hoe je je toestel gebruikt en bij je draagt. Als je een pouch gebruikt is de kans op krassen miniem; zonder een pouch in je zak dragen en daar een sleutelbos aan toe voegen is ongeacht je toestel natuurlijk vragen om moeilijkheden.

BTW bij de 4S vallen de krassen minder op dan bij de 5 door het donkere glas, maar ze zitten er wel degelijk ;)

En bij de witte iPhone dan?

[quote=EliVanquaille url=http://www.onemorething.nl/community/topic/krasbestendigheid-iphone-5#post-2507111 time=1356955337]Haha, grappige namen!![/quote]

Omdat bonobo's van alle wezens het 't meeste doen, kunnen ze kennelijk tegen een stootje. Een stootje meer of minder maakt dan niet uit. Vandaar de naam "bonobo" misschien!

Enige plek waar ik krassen heb op mn witte iPhone 5 is het Apple logo, ondanks gebruik hoesje.

Vind je dat dan niet spijtig?
Je koopt een gloednieuwe iphone en dan heb je na enkele maanden al krasjes?

Wat is dat nu weer voor een vraag? Nee, hij was zo blij met die krasjes, dat hij een taart ging kopen om het te vieren :P Een iPhone is en blijft een gebruiksvoorwerp. Als je geen krassen wil, zet m dan lekker in een glazen vitrine ofzo...

Ironisch genoeg is de beste manier om krasjes op je iPhone te krijgen een hoesje gebruiken! Als er ooit eens wat zand in dat hoesje komt heb je gegarandeerd vroeg of laat krasjes. Je sleutelbos moet je natuurlijk wel in je andere broekzak doen.

Ik gebruik al sinds dag 1 een hoesje bij m'n 5.
Een soort bumper, maar dan ook met doorzichtige achterkant.
Vooral voor het vallen eigenlijk, ookal heb ik hem nog niet laten vallen haha

Hij is nog wel geheel krasvrij overigens

Als je een telefoon gebruikt komen er nou eenmaal krasjes op. Veegjes eigenlijk meer. Niet storend zolang het het beeld niet aantast. Maar geheel krasvrij houden van een gebruiksvoorwerp?

Nah, ik verkoop ze altijd na een jaar en koop dan het volgende model.
Krasvrij zijn ze toch nigal wat meer waard :)

Het valt me erg mee, mijn iPhone 5 heeft al een deukje in de rand van het vallen, en wat kleine krasjes, maar ik geloof niet dat hij extreem gevoelig is.
Ik gebruik hem dagelijks op mijn werk,zonder hoes, en al mijn telefoons vallen nog wel eens op de grond, maar tot nu toe geen problemen, zeker niet meer dan met mijn 4.

mijn zwarte iphone 5 heeft lakverlies aan de rechterbovenhoek , gwn stukken lak vanaf.
maar voor de rest geen problemen

[quote=Drixels url=http://www.onemorething.nl/community/topic/krasbestendigheid-iphone-5#post-2507343 time=1357035467]mijn zwarte iphone 5 heeft lakverlies aan de rechterbovenhoek , gwn stukken lak vanaf.
maar voor de rest geen problemen[/quote]+1

Als je krassen moet je de witte versie nemen :wink:

[quote=IPhonePeter url=http://www.onemorething.nl/community/topic/krasbestendigheid-iphone-5#post-2507456 time=1357052351]Als je krassen moet je de witte versie nemen :wink:[/quote]

maar een witte telefoon vind ik meer voor vrouwen =)