krasje in tft scherm

ik heb een heeeel klein irritant krasje midden in me tft scherm (die al uit de garantie is)

weet iemmand misschien iets om dit te verhelpen. ik weet dat er antikras spul voor je ipod, auto etc is…

[img:c3f3ff01d6]http://arjenklijs.herejezus.nl/krasje.jpg[/img:c3f3ff01d6]

Met een tft scherm kun je niet voorzichtig genoeg zijn. Ik vrees dat deze anti-kras spullen het scherm nog meer zullen beschadigen...

:( ja ik weet het, ik heb ook geen idee hoe het krasje er in is gekomen.

Maar ik dacht zeker ooit is gelezen te hebben dat je er spul voor had, maar goole vond ook al niets

hmmm ik heb even heeeel snel voor je gekeken en is dit misschien wat je zoekt?

http://www.macintoys.nl/artikelen/diversen/icecreme.php

Lees het nog wel even na, want ivm tijdgebrek kon ik dat even niet :slight_smile:

Hier stond ook al iets over krasjes wegwerken. Misschien heb je er iets aan. http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=667762&highlight=poetsen#667762

ik denk dat je er mee moet leren leven wand je krijgt er geen garantie op :?

thanx Mc Erik! dat is misschien wel wat !

[quote:947dc33bb3="Anubiz"]Lees het nog wel even na, want ivm tijdgebrek kon ik dat even niet :)[/quote:947dc33bb3]

Dan lees je of heeeel langzaam of je had gruwelijk veel haast :stuck_out_tongue:

[quote:947dc33bb3]Ice Creme is een product om je apparatuur schoon te maken en zelfs krasjes bij te werken. Ice Creme is speciaal ontwikkeld voor plastic oppervlakken (b.v. voor de iBook, PDA of zelfs GSM).Daarnaast bevat het een middel om metalen oppervlakken te behandelen (b.v. de achterzijde van de iPod). Inclusief doeken. Je apparatuur ziet er weer uit als nieuw![/quote:947dc33bb3]

Niet geschikt voor je TFT scherm dus. Krasjes bijwerken gaat goed op “statisch” materiaal. Je beeldscherm geeft toch steeds weer nieuwe informatie door, dat krasje kun je volgens mij niet zomaar dicht stoppen met plamuur. Helaas helaas, het lijkt me erg vervelend, maar ik dnek dat het niet te fixen is. :frowning:

Ik dacht dat ik dat ook had... krassen op mijn TFT scherm. Ik heb ze weggekregen met een bus schuim. Dat schuim kan je zo bij de lokale pc handel kopen, en is overal voor geschikt: vergeelde printers worden er weer wit van! Het is schuim is niet agressief! En je poets het met een theedoek over het oppervlak.

Het heet ‘multifoam’ en het komt van C-inko.

[quote:dde0e85511="AppletjeEitje"][quote:dde0e85511="Anubiz"]Lees het nog wel even na, want ivm tijdgebrek kon ik dat even niet :)[/quote:dde0e85511]

Dan lees je of heeeel langzaam of je had gruwelijk veel haast :stuck_out_tongue: [/quote:dde0e85511]

Hihi, ja het was dat laatste… typisch zo’n moment dat je eigenlijk al vijf minuten in de trein had moeten zitten en nog met een tandenborstel in je waffel berichtjes op het osx forum loopt te posten :stuck_out_tongue:

Waar kan ik die multifoam kopen? Wat waren de resultaten van je poetswerk? Ik heb ook krasjes op mijn tft scherm, dus dit lijkt mij de oplossing...

Robert :mrgreen:

Ik heb net een klein butsje gemaakt op mijn iMac-G5 scherm. Zit er van te balen, het is niet direct zichtbaar maar toch irritant. Het is alleen de bovenlaag. Bestaat daar spul voor? Het lijkt mij niet handig om het glad te gaan poetsen, ik ben meer op zoek naar spul speciaal voor TFT schermen.