Krassen op gebrande DVD's Alu iMac

Ik heb sinds kort een alu iMac en het ding werkt werkt geweldig en ik heb er inmiddels 18 DVD's mee gebrand. Op het merendeel van de DVD's zitten dusdanig diepe krassen dat ze haperen op zelfs helemaal niet werken. Ik snap echter niet waar die krassen vandaan komen. Als ik dvd uit de iMac haal komt de DVD niet tegen de metalen behuizing, kan het dat er in het mechanisme van de DVDspeler iets verkeerd zit?? Met originele dvd's heb ik dit probleem (nog) niet gehad gelukkig. Heeft iemand hier ervaring mee???

Bij mij viel dat ook op ja. Hoe het precies komt, durf ik alleen niet te zeggen. In ieder geval worden ze veroorzaakt bij het erin of eruit halen van de DVD, want bij mij lopen de krassen horizontaal. Vreemd.

Zelfde probleem hier :(. Wat me opvalt is dat bij het gewoon inserten van een CD/DVD en daarna weer ejecten er geen problemen zijn. Ook als ik een DVD+RW erase gaat nog alles goed. Pas als ik daadwerkelijk de DVD brand krijg ik na afloop verschillende horizontale krassen (stuk of 5 boven elkaar). Kunnen jullie dit bevestigen?

[quote:0d43c01db6="therealnospam"]Zelfde probleem hier :(. Wat me opvalt is dat bij het gewoon inserten van een CD/DVD en daarna weer ejecten er geen problemen zijn. Ook als ik een DVD+RW erase gaat nog alles goed. Pas als ik daadwerkelijk de DVD brand krijg ik na afloop verschillende horizontale krassen (stuk of 5 boven elkaar). Kunnen jullie dit bevestigen?[/quote:0d43c01db6]

ja hier hetzelfde, als ik een dvd-r een aantal keer in en uit de speler haal; geen probleem. maar bij verschillende gebrande dvd’s krassen, de ene keer is het maar 1 kras de volgde keer zijn het er een stuk of 7…

Terugbrengen en om een nieuwe vragen, want dat kan natuurlijk niet (nu al) de bedoeling zijn.