krijg EOS Capture niet aan de praat op 10.4.4

Hallo,

ik heb een canon 20D en daar zit wat software bijgeleverd, maar ik krijg verschillende dingen niet aan de praat. EOS Capture lukt niet, kan hem installeren maar krijg hem met geen mogelijkheid aan, heb de laatste update van de site gehaald maar ook die doet niks. Verder krijg ik digital photo professional niet eens geinstalleerd. Zijn er hier mensen die het wel werkend hebben op hetzelfde systeem? (10.4.4)

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

hier draait alles zonder problemen, zowel om de powermac alswel op mijn powerbook. hiermee fotografeer ik altijd op lokatie.

heb je Camera Window wel geinstalleerd?
van hieruit werkt de Capture en niet als zelfstandig programma.

DPP werkt hier ook zeer goed, geem enkel probleem.
ik werk heel vaak met Dpp, terwijl ik ook Bridge/camera Raw heb.

wel heb ik een keer problemen gehad met een EOS1 d mk2n, die wilde niet in Capture werken met de oudere Capture van de EOS1 d mk2
dus zorg wel dat je de laatste software hebt.

ps alles op 10.4.4

bedankt voor je reactie,

ik heb geen idee wat camera window is. Ik heb de cd van canon gepakt en alles (3 apps) geinstalleerd.
Maar het werkt helaas niet. Als ik de viewer utility gebruik om capture te openen dan krijg ik de melding dat de camera niet wordt herkent? Ik heb de laatste firmware update op mijn camera staan evenals de laatste update van capture, misschien moet ik even kijken naar een update voor de viewer utility.

Weet je of je je camera nog op een speciale stand moet hebben staan als je hem aansluit aan de mac?
Ik heb hem gewoon verbonden met de kabel en aangezet. Krijg dan busy te zien op het scherm van de camera.

hij herkent inderdaad de camera niet, ik steek de firewire erin en start Camera Window op[ dit moet op de cd staan] in de eerdere versies van de Canon software stond de Capture inderdaad in de EOS Viewer dmv een knopje rechts boven in de balk.

Nu ken ik de 20d niet, maar het kan zijn dat de verkeerde software bij de camera zit.
zoals ik eerder zei, werkt de Capture in de oudere software[vorig jaar] die bij de mk2 zit] niet met de mk2n.
maar nogmaals ik weet niet of de correcte software hier bijzit.
het probleem is de herkenning van de camera.
er is een nieuwe Viewer en die heet IMAGE BROWSER en daarbij wordt ook camera window geleverd.
misschien kun je op het web even naar zoeken.

zo te zien wordt de 20D niet ondersteunt door image browser :)

heb nu wel een andere app staan op de comp, Digital Photo Professional via deze app zou je ook capture moeten kunnen aansturen, maar helaas weer dezelfde melding :frowning: (camera not recognized)

vaag, ik heb nu precies allemaal apps die het wel doen, maar waar ik het nut niet van zie en precies die ene die ik zou willen gebruiken werkt niet :stuck_out_tongue:

ik wil namelijk mijn camera aansluiten op de computer tijdens het fotograferen zodat ik gelijk kan zien op het scherm wat ik aan het doen ben, klopt dan toch dat ik capture nodig heb?

dat klopt, je kun zelfs alle camera instellingen aansturen via de mac en vervolgens de foto maken. het voordeel is dat je niet achter de camera hoeft te staan en alles direkt kunt bekijken, veranderen bv de belichting of de sluitertijd enz enz. ik werk altijd zo bij statische fotografie, dan kan de opdrachtgever/editor direct meekijken en commentaar leveren.

misschien alles een keer eraf gooien en opnieuw installeren?

En welke versie Capture hebben wij??

http://software.canon-europe.com/software/eos_captures22674.asp?model=

ik heb hier 1.5.0.8 werkend in CameraWindow

hieronder de readMe, dus hij support de 20 wel
dus deze moet werken met de EOS Viewer

Canon Utilities EOS Capture (Mac OS X)
Version 1.5.0

ReadMe File

This Readme file presents the latest information on Canon EOS Capture.
Be sure to read it before using EOS Capture.

Recent updates may also be available at the following URL:
http://web.canon.jp/Imaging/readme/index-e.html

Contents

1. Compatible cameras

2. Connecting the camera

3. Compatible cameras

EOS Capture is compatible with the following models.

• Canon EOS-1D
  • Canon EOS-1Ds
  • Canon EOS-1D Mark II
  • Canon EOS 20D
  • Canon EOS-1Ds Mark II
  • Canon EOS DIGITAL REBEL XT
  • Canon EOS 350D DIGITAL
  • Canon EOS Kiss Digital N
  • Canon EOS-1D Mark II N
  • Canon EOS 5D

[quote:5d88dbd40e="Deskman"]En welke versie Capture hebben wij??

http://software.canon-europe.com/software/eos_captures22674.asp?model=[/quote:5d88dbd40e]

de laatste (1.5.0 dus) maar het wil helaas niet lukken

hieronder zie je welke apps er bij mijn camera zaten en nu op mijn mac staan.
camerawindow heb ik niet op een cd staan vrees ik
[img:5d88dbd40e]http://www.zusjezusje.nl/macosx/canonutilities.jpg[/img:5d88dbd40e]

als je CameraWindow zou hebben, moet je ipv de Viewer, de ImageBrowser hebben. dus dat klopt wel. je hebt de Viewer dus de Capture zal via de Viewer werken. de software die je hebt zou moeten kunnen werken, deze software zit ook bij de vorige EOS1 d mk2

punt blijft de herkenning van de camera.
domme vraag maar heb je de camera wel aan staan?
dus niet automatisch uit laten schakelen.
iedere keer wanneer de stroom wegvalt van de body, verbreekt de software.

Dan toch maar sparen voor een EOS1 d mk2 of een Nikon D200... *evil grin*

Remote Capture werkt op mijn 10D als een zelfstandige applicatie die vraagt om de camera als deze niet actief of online is…

wat ga je me nu appels met peren vergelijken?

camera gaat uiteindelijk wel automatisch uit, maar als ik hem net aanzet dan herkent hij zelfs al niet.

vaag allemaal dat het niet wil werken, D200 is wel leuk ja, en op zich is de 20D al weer aan vervanging toe, ik heb hem al weer zo lang. Ik twijfel alleen nog tussen de 5D of de D200 :smiley:

[quote:5f8a25fde4="guus"]wat ga je me nu appels met peren vergelijken?[/quote:5f8a25fde4]

Nee, dit is een privaat grapje… 8)

[quote:6b3f770641="Deskman"][quote:6b3f770641="guus"]wat ga je me nu appels met peren vergelijken?[/quote:6b3f770641]

Nee, dit is een privaat grapje… 8)[/quote:6b3f770641]

gelukkig, ik schrok al.

EOS1 is het echt.Geen concurentie.

Doe wel een volle batterij in je EOS, EOS Capture wil namelijk niet zonder spanning komen te staan. Bij een bijna lege batterij zegt het programma dan ook: battrij is leeg, vervang het of doe de camera aan de netspanning.

Heb weer veel opgestoken van dit topic! ik wist dat het kon met de EOS software, maar met mijn Fr/It/Du handleidingen word ik niet veel wijzer…

[quote:3a19a9a7ad="guus"]EOS1 is het echt.Geen concurentie.[/quote:3a19a9a7ad]

Denk je!?

:wink:

Digital professional 1.5.0.8(net als guus) icm met eos capture werkt zowel bij mijn D20 als 1Ds zonder problemen. Op de Powerbook met 10.4.4. Ik zou alles verwijderen en alleen Digital Prof opnieuw installeren met capture en NIET viewer(Vind ik niks :P ), dat zou toch moeten werken.

Ik start eerst DP1.5 op en vanuit het menu van die moet je Capture opstarten , anders gaat het niet!

ik zal het eens proberen