krijg error tijdens dvd branden

zit al een tijdje met een probleem, voorheen kon ik gewoon met mijn mac een dvd branden niks aan de hand, maar ineens doet die het niet meer. krijg voordat die wil gaan branden een error als volgt.

the drive reported an error:
sense key = HARDWARE ERROR
sense code =0*03

(het sterretje staat voor het keer teken)

het gekke is dat ik wel een cd kan branden en aan de dvd’s kan het ook niet liggen heb al jaren de zelfde.

hoop dat iemand mij kan helpen, thnxxxxxxxxxxxxxxxxx

Wat is dat toch de laatste tijd met die eerors tijdens het branden. Een paar uur geleden ook weer iemand. Dit gaf ik als net als antwoord:

Er zijn meerdere topics te vinden hierover. Zoek maar eens in dit forum.
Ik kwam wel een tip geven, dat je het eens moet proberen met het programma BRAND.

Mocht je straks dezelfde vraag gaan stellen over een .iso of een VIDEO_TS map branden, daar kan ik je geen antwoord op geven. Misschien staat dat ergens bij de link die ik je gaf.

[quote:07a2ef8658="morris"]

hoop dat iemand mij kan helpen, thnxxxxxxxxxxxxxxxxx[/quote:07a2ef8658]
Je kan ook jezelf helpen door in Google je foutcode “sense key = HARDWARE ERROR
sense code =0*03” in te typen…

Ik heb dit probleem helaas ook mogen ervaren :(

Ik heb verschillende merken dvd’s geprobeerd, en zelfs bij Sony en Verbatim ging het mis. Terwijl dat de beste schijfjes zijn volgens vele sites.

Vanmorgen zwaar gefrustreerd nadat er weer 4 van de 5 schijfjes waren mislukt door de oh zo leuke hardware error ben ik even een schoonmaak schijfje bij de dynabyte wezen halen (€4,99) en die even gedraaid en nu brandt alles weer ineens!

Vind het heel vreemd, maar zelfs mijn platinum dvd’s (die het al ruim een jaar niet meer deden) doen het ineens weer.

Dus voor iedereen die dit probleem heeft (en zijn er behoorlijk veel als ik zo alle topics eens zie), koop eens een schoonmaak cd/dvd. Voor mij werkte het en voor die €4,99 hoef je het niet te laten lijkt me! Als alternatief kun je een externe brander aanschaffen, en dan ben je een stuk duurder uit :wink:

Ik heb iMac met OPTIARC DVD RW AD-5630A:

Tot vanochtend kon ik hier alles mee branden, + en - zoals hier onder staat aangegeven,

8X DVD-R,DVD+R
4X DVD-RW,DVD+RW
24X CD-R,16X CD-RW
4X DVD+D9(DL),DVD-D9(DL)

nu alleen nog maar - ook aanggegeven in Systeem profiel!!!
zoals hieronder!

Firmware-revisie: 1AHN
Verbindingstype: ATAPI
Ondersteuning voor branden: Ja (door Apple geleverde schijfeenheid)
Cache: 0 KB
Leest dvd’s: Ja
Beschrijven cd’s: -R, -RW
Beschrijven dvd’s: -R, -RW
Schrijfmethoden: CD-TAO, CD-SAO, CD-Raw, DVD-DAO
Media: Plaats media en werk de weergave bij om de beschikbare brandsnelheden te zi

wat is er gebeurd???

Ik zie dat je het bewuste topic gevonden hebt Aruba. :wink:

ik heb geen HARDWARE Error, kan nog steeds branden alleen met - cd of -DVD,

mijn vraag is nog steeds hoe kan dit nu???

Ik zou toch even met Apple zelf gaan bellen.