krijg geen verbinding via interne modem

Hallo, ik probeer van hieruit mijn moeder in frankrijk online te krijgen met haar nieuwe 17" imac. Om een of andere reden wil het niet lukken. Alle gegevens staan goed ingevuld. Ik heb net zelf even gekeken of ik mijzelf hier met freeler op internet kreeg om te zien of ik niet iets qua instelligen over het hoofd zag, maar kreeg gelijk verbinding. Het is zo simpel, kan eigenlijk niet fout gaan. Ze heeft gewoon een abonnement bij wanadoo in frankrijk. Inlognaam, password, telefoonnummer. Op haar PC laptop heeft het altijd gewoon gewerkt, nu is ze eindelijk geswitched en lukt het ons nog niet eens om internet aan te sluiten. (daar ga ik dan met mijn grote bek, ik hoor het mij nog zeggen koop nou gewoon een mac! ben je van al het gezeik af! ;))

weet iemand misschien wat wij over het hoofd zouden kunnen zien? Zou het helpen om bijvoorbeeld de tcp-headercompressie uit te zetten? Ik heb geen idee wat het inhoud. Of verstuur ppp eco pakketten, of activeer foutcompressie of van toon pulse maken?

please help me ik sta op het punt hier af te gaan :stuck_out_tongue:

Heb je wel de juiste prefix voor het telefoonnummer gebruikt? Wellicht kan je proberen pauses in te stellen tijdens het inbellen met komma's enzo...

nummer is goed en pauzes helpen niet :(

Nader modemscript? OSX 10.2.x had veel moeite met inbellen, heb toen geregeld v90 en andere langzamere scripts gebruikt.

staat nu volgens mij op v92 staat standaard op die.... het vreemde is dat er wel al een paar keer verbinding is gemaakt. Krijg soms de melding modem fout en soms kan geen verbinding maken met ppp bladiebla

Heb je al een andere modemdriver geprobeerd? Een algemene ofzo? Wellicht kun je ook met de hand inbellen met de ATDT-commands?

[quote:2ae03cf3be="Ward"]Heb je al een andere modemdriver geprobeerd? Een algemene ofzo? Wellicht kun je ook met de hand inbellen met de ATDT-commands?[/quote:2ae03cf3be]

mijn moeder heeft de verschillende apple modems geprobeert, 3 stuks zijn dat er.

Wat is met de hand inbellen met ATDT commands?
Het moet wel simpel blijven, mijn moeder moet er mee kunnen werken.

Is het een toon-of een puls-centrale,kan ook een verschil maken. Normaal is puls zeer ouderwets maar je weet maar nooit.

puls is oud zeg je? Ze zitten in een heel klein dorpje in Frankrijk, misschien dat we dat maar eens moeten probreren. Het rare is dat het wel al een paar keer gewerkt heeft...

ik snap er echt helemaal niks van.

Heb je al eens geprobeerd in te bellen op een nederlands inbelnummer vanuit Frankrijk? Als dat lukt weet je zeker dat het niet aan je modem/instellingen ligt...

een van de eerst dingen die ik gisteren probeerde, heb mijn moeder laten proberen met mijn gegevens van Freeler, maar het nummer wordt niet herkent in het buitenland helaas... Kan altijd nog even proberen te faxen misschien kijken of dat wel werkt.

Ik kan maar niet snappen dat het wel al een paar keer gewerkt heeft, iemand nog andere suggesties? Lijkt me dat als de modem het niet doet dat je dan helemaal geen verbinding kan krijgen.

Ja, maf, normaal is het kleuterspel om je modem aan de gang te krijgen. Je maakt wel gebruik van het progje "internettoegang' met dat ronde icoon?

heb bij netwerk alles ingesteld, interne modem etc. Als je daar verbind kiest of bel nu ofzo dan opent dat internet toegang, vanzelf en neemt de je instellingen over...

zo heb ik het bij mijzelf ook ingesteld en het werkt als een trein, 30 seconden werk. Daarom is het zo frustrerend dat het nu niet lukt.

Het moet haast toch aan je inloggegevens liggen dan...

Heb je al een herstart gemaakt? software-update? Apple knowledge-base? werkt het in os9 wel?
heb je het modem naar je telefoonnummer laten bellen, heb je het telnummer gedraaid als de modemkabel is aangesloten?

ook in Frankrijk met landcode ingebeld?

Weet niet of het nog iets terzake doet maar een oude relaiscentrale heeft pulsen nodig om het nummer te vormen,draaischijf telefoons maken pulsen. Er zijn ook druktoetstelefoons die pulsen genereren,dus het wil niet zeggen omdat er een druktoetstelefoon staat dat de centrale niet met pulsen werkt. Als het je lukt laat iets weten voor als ik ook ooit in "La douce france" ga wonen. Een mens mag soms wel eens dromen hé?

mijn moeder is vandaag naar een computerzaak geweest, waar ze niet alleen pc's maar ook erg veel apples verkopen. Het zou misschien ook aan een slechte telefoonlijn kunnen liggen.

in ieder geval zal ik als het nu nog niet lukt de laatste paar tips even doorspelen, bedankt alvast en ik laat snel even weten of het lukt.

frans

het lijkt erop dat het allemaal toch met een slechte verbinding/telefoonlijn te maken heeft. Ze heeft nu een andere m,odem ingesteld en kreeg gisterenavond 7x achter elkaar verbinding, nu maar hopen dat dat zo blijft!

bedankt voor alles reacties!

Ben ik blij om,hoop dat het weer daar beter is dan hier. Groetjes Luc

ik heb geen idee, meestal is het weer redelijk te vergelijken, ze zit in het noorden van Frankrijk...

Ik zit gewoon ook hier.