Krijg lettertype niet geladen...

Beste helpers,

Inmiddels ben ik al even bezig met het lettertype "Inkburrow" te installeren. In de lettertypecatalogus staat hij netjes geinstalleerd, maar mijn Word for Mac ziet hem niet.

Als ik dan in de lettertypecatalogus controleer, geeft hij "één foutje", namelijk:

[img]/uploads/community/efddd860373c8be80d66d01aa475680348d34973_0.jpg[/img]

Zegt mij helemaal niks, maar het werkt dus niet.

Kan iemand eens proberen om dit lettertype te installeren en te kijken of het wel werkt?

Natuurlijk is de alles-oplossende-tip-oplossing ook welkom!

Alvast bedankt!

Krijg dezelfde melding, jammer wel een leuk lettertype.

Tja, dat is het en ik heb het ook echt nodig. Was op onze trouwkaart het lettertype en dat moet op ons eerste geboortekaartje weer.

Ik hoop dus echt dat iemand het kan oplossen...

Ik heb niet zo heel veel verstand van Fonts maar heb je niet miss. een Windows variant gedownload ?

Ik zie vaak Windows & Mac OS staan als ik naar fonts snuffel.

@ IBorish

De fonts van Windows staan in een eigen map, heb je hem misschien in de OSX map geplaatst?

Ik heb de font [url=http://www.fontpalace.com/font-download/Inkburrow/]hier[/url] gedownload en geïnstalleerd via de lettertypecatalogus.

Vervolgens moest ik in word wel bij lettertype inkburrow intikken om hem te vinden.

Edit: In Pages werkt ie ook gewoon..

Hoezo installeren? Het is een .ttf bestand wat ik naar de gewenste map in de bibliotheek sleep.
Werkt als een speer hier, maar dan wel in photoshop (gelijk zichtbaar)

@Akoni volgens mij komt dat op het zelfde neer. De letterypecatalogus plaatst de font ook in die map :)

Weer wat geleerd ! :smile:

Kreeg toch weer dezelfde waarschuwing, ditmaal genegeerd en geïnstalleerd.
Staat nu in mijn catalogus, Photoshop herkent hem, Libre Office niet.

[quote=JeroenXC url=http://www.onemorething.nl/community/topic/krijg-lettertype-niet-geladen#post-2502688 time=1356013830]Kreeg toch weer dezelfde waarschuwing, ditmaal genegeerd en geïnstalleerd.

Staat nu in mijn catalogus, Photoshop herkent hem, Libre Office niet.[/quote]

Edit, na een herstart van Libre Office nu ook.

Na herstart werkt hij bij mij in Office nog steeds niet helaas.

Iemand de gouden tip?

(Libre Office, is dat wat?)

Jawel... Omzetten van .ttf naar .otf

Omzetten van .ttf naar .otf heeft gewerkt! Dank allen, maar vooral jjmac1975!