Krijg LFO browser for FCKeditor niet aan de praat

Hallo Allemaal,

Na twee dagen trial en error toch maar even het volgende vraagstuk op dit forum posten :slight_smile:

Met FCKeditor wil ik als WYSIWYG tekstbewerker zijnde tekstbestanden beheren op een website. Ik probeer nu in een testomgeving een file browser plugin aan de praat te krijgen waarmee je eenvoudig door tekst en beeldbestanden op de webserver kan browsen en deze dan kan gelijk kan bewerken.

Op de een of andere manier lukt het me maar niet om de filebrowser aan de praat te krijgen. Heeft hier iemand ervaring met het installeren van plugins voor FCKeditor? Het is me inmiddels gelukt om de iconen aan de toolbar toe te voegen volgens de aanwijzingen van de plugin producent; code in de fckconfig.js file:

[code:1:9d681825df]
FCKConfig.LinkBrowser = true ;
FCKConfig.LinkBrowserURL = FCKConfig.BasePath + ‘filemanager/browser/LFO/browser.html?Connector=’ + encodeURIComponent( FCKConfig.BasePath + ‘filemanager/connectors/’ + _FileBrowserLanguage + ‘/connector.’ + _FileBrowserExtension ) ;
FCKConfig.LinkBrowserWindowWidth = FCKConfig.ScreenWidth * 0.7 ; // 70%
FCKConfig.LinkBrowserWindowHeight = FCKConfig.ScreenHeight * 0.7 ; // 70%

FCKConfig.ImageBrowser = true ;
FCKConfig.ImageBrowserURL = FCKConfig.BasePath + ‘filemanager/browser/LFO/browser.html?Type=Image&Connector=’ + encodeURIComponent( FCKConfig.BasePath + ‘filemanager/connectors/’ + _FileBrowserLanguage + ‘/connector.’ + _FileBrowserExtension ) ;
FCKConfig.ImageBrowserWindowWidth = FCKConfig.ScreenWidth * 0.7 ; // 70% ;
FCKConfig.ImageBrowserWindowHeight = FCKConfig.ScreenHeight * 0.7 ; // 70% ;
[/code:1:9d681825df]
Naast bovenstaande code heb ik ook de plugin code in fckconfig.js geplakt (FCKConfig.Plugins.Add( ‘LFO’,‘en’)…etc.) en de default toolbar voorzien van de extra browser knoppen.

Wanneer ik de filebrowser aanklik en op ‘bladeren op server’ klik dan krijg ik een popup met de filebrowser, maar inclusief de volgende error: XML request error: (OK) 404. Ik heb zelf het idee dat hij op de een of andere manier niet de goede map kan vinden of iets dergelijks. In het config.php bestand onder /fckeditor/editor/filemanager/connectors/php/config.php staat nu de volgende code:

[code:1:9d681825df]global $Config ;

// SECURITY: You must explicitly enable this “connector”. (Set it to “true”).
// WARNING: don’t just set “$Config[‘Enabled’] = true ;”, you must be sure that only
// authenticated users can access this file or use some kind of session checking.
$Config[‘Enabled’] = true ;

// Path to user files relative to the document root.
$Config[‘UserFilesPath’] = ‘/userfiles/’ ;

// Fill the following value it you prefer to specify the absolute path for the
// user files directory. Useful if you are using a virtual directory, symbolic
// link or alias. Examples: ‘C:\MySite\userfiles’ or ‘/root/mysite/userfiles/’.
// Attention: The above ‘UserFilesPath’ must point to the same directory.
$Config[‘UserFilesAbsolutePath’] = ‘’ ;
[/code:1:9d681825df]

De map ‘userfiles’ heb ik keurig in mijn siteroot staat (naast index.html etc.) en heb ik (voor het moment) op 777 gezet dus daar zou het toch ook niet aan mogen liggen (?).

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Heb me al suf gezocht via Google en diverse instellingen geprobeerd, maar het wil nog altijd niet werken…

Dit is de website van de plugin: http://www.saulmade.nl/FCKeditor/FCKPlugins.php (Je ziet in het midden van de pagina een soort ‘schuifaccordeon’, de plugin waar het nu om gaat is de laatste rechts (LFO plugin and FileManager extensions).

Hieronder een screenshot van de foutmelding die ik krijg wanneer ik de filebrowser wil gebruiken:

[img:9d681825df]http://www.webeffectief.nl/images/404error.jpg[/img:9d681825df]

Alvast hartelijk dank voor het meedenken :smiley:

dat kan vannalles zijn. heb je de error-consoles bekeken van FireFox en Safari? (je gebruikt toch geen IE?) evt. firebug oid installeren.

en je weet dat de 404 respons-header “… not found” betekent?

Toch een duidelijk screenshot van Safari :-)

Ik heb even zitten kijken mbv de console in Firebug (firefox plugin). Dit geeft diverse meldingen m.b.t. het feit dat hij bepaalde object definities niet kan vinden. Ik denk daarom ook dat er iets niet sjuust zit met de paden naar je javascript bestanden. Maak deze eens absoluut. Dit heeft mij ook vaak geholpen m.b.t. FCK editor.

Er is overigens ook een nieuwe versie uit, genaamd CKeditor. Wellicht dat je daarmee beter uit de voeten kan.

Bedankt voor de tips. Inmiddels alles absoluut gemaakt en het systeem werkt nog niet naar behoren. Inmiddels heb ik zoveel stukken script bewerkt en uitgeprobeerd dat ik het overzicht kwijt ben :P Ik ga daarom maar even voor een clean install van FCKeditor en het stapsgewijs opnieuw proberen...

of tinymce ;) Had ook problemen met die omslachtige methode van FCK editor en plugins..... toen ik tinymce installeerde was het een verademing!