Krijg mijn airport niet aan de praat!!

Hallo! ik heb net een ibook gekocht met airport maar nu kan ik deze maar niet aan de praat krijgen, ik heb @home. Ik kan wel gewoon internetten als ik een netwerkkabeltje van de kabelmodem rechtstreeks in de ibook steek, maar als de airport aangaat doet hij het niet meer, het statusvenster van de ibook geeft aan dat ik verbinding heb met internet via ethernet, maar als ik dan internet explorer of safari open, zegt hij dat hij na een tijdje dat hij de server niet kan vinden, kan jij me helpen?

de airport moet als eerste toestel 'gezien' worden door de kabelmodem, dus alles uitzetten eerst airport aan daarna kabelmodem en dan pas de aansluitingen maken. zo werkt het hier dan toch met mijn airport (grijze) eerste generatie

veel succes

verder moet je wel je netwerkinstellingen goed hebben. Bedenk dat Appletalk maar op één netwerkpoort tegelijk actief is. Dus als ie actief is op ingebouwd ethernet (het kabeltje waaarmee het wel werkt) is ie niet actief via airport, en vice versa

Wat je doet:
ga onder het appeltje naar locatie/netwerkvoorkeuren
maak een locatie aan die je “airport” noemt
klik op “appletalk” en zet een vinkje bij “maak appletalk actief”

probeer het nou nog eens

succes

idd, mijn netwerkinstellingen stonden verkeerd, tis allemaal opgelost en werkt perfect. Bedankt Jongens!