Krijg OSX server niet aan de praat

Op mijn werk heb ik OSX server 10.3.4 geînstalleerd maar ik krijg met geen mogelijkheid de andere computers ingelogd op de server. Ik heb verschillende instellingen geprobeerd, handmatig IP-nummers geconfigureerd, niets helpt. Als ik vanuit de werkstations wil inloggen krijg ik de melding dat de server niet in het netwerk gevonden wordt, zowel vanuit MacOS9 als MacOSX.

Ik vermoedt nu dat de switch misschien niet compatible is met OSX maar kan er op internet niets over vinden. het gaat om een Allied Telesyn AT-FS724i die aan een Netopia R910 Etehernet router hangt.

Weet iemand raad?

Misschien een stomme vraag maar heb je de veschillende diensten ook daadwerkelijk aangezet via 'ServerAdmin' ??? Ik kan hiervandaan je niveau niet inschatten....

succes

Ewout

[quote:889124679f]Misschien een stomme vraag maar heb je de veschillende diensten ook daadwerkelijk aangezet via 'ServerAdmin' ??? Ik kan hiervandaan je niveau niet inschatten....

[/quote:889124679f]
Ik heb de werkstations als nieuwe gebruikers aangemaakt en ondergebracht in de groep ‘staff’. Deze groep heb ik de rechten toegewezen te lezen en te schrijven op de HD met werkopslag. De netwerkinstellingen heb ik handmatig geconfigureerd met vaste IP-nummers op zowel de server als de werkstations. Volgens mij heb ik alle instellingen in ‘Server Admin’ doorlopen en ook al verschillende opties uitgeprobeerd maar nog steeds zonder succes.

Ik ben geen systeembeheerder maar zo moeilijk kan het toch niet zijn om een simpele verbinding met de server tot stand te brengen.

Daarom verdenk ik de switch of misschien de router ervan de problemen te veroorzaken. Inmiddels weer terug geschakeld naar OS9 server kan de verbinding wel normaal tot stand worden gebracht met dezelfde IP-adressen.

De groep 'staff' is een OS X groep die je bij voorkeur niet wijzigt, het lijkt mij zinvol om een nieuwe groep aan te maken die 'gebruikers' oid heet, vervolgens maak je de mac's/personen daar lid van en vervolgens zet je de privileges via 'Sharing' goed, let er ook op dat je aangeeft dat 'inherit permissions' goed insteld.

kan je wel heen en weer pingen?

[quote:77f7d04a5a]het lijkt mij zinvol om een nieuwe groep aan te maken die 'gebruikers' oid heet, vervolgens maak je de mac's/personen daar lid van en vervolgens zet je de privileges via 'Sharing' goed[/quote:77f7d04a5a] Dat heb ik zojuist gedaan maar het maakt geen verschil, server wordt nog steeds niet in het netwerk gevonden.

[quote:77f7d04a5a]let er ook op dat je aangeeft dat ‘inherit permissions’ goed insteld.[/quote:77f7d04a5a]
Deze term kan ik nergens vinden 8)

[quote:77f7d04a5a]kan je wel heen en weer pingen?[/quote:77f7d04a5a]
Geen idee hoe dat moet als de server niet in het netwerk wordt herkend.

Het lijkt er op dat het toch niet zo eenvoudig is als Apple doet voorkomen om MacOSX server te configureren. Ik ben al een maand of twee bezig om tussen de bedrijven door de server te switchen naar OSX maar ik ben er kennelijk te stom voor. Misschien is het beter om mijn werkgever te adviseren er een systeembeheerder bij te halen. :?