krijg router niet aan de praat

Bij een adsl aansluiting lukt het me niet om een router tussen twee macs te krijgen. ADSL zonder router (Vigor 2200Wplus) lukt wel en ook de connectie naar het LAN. Maar de WAN kant gaat niet. Ik heb geprobeerd om de DHCP-functie van de network-terminotor uit te zetten, maar dat geeft geen resultaat. Het moet haast wel iets heel eenvoudigs zijn met de instellingen van de pptp-server ip of de subnet masks of zo, maar ik kom er niet uit. Iemand hulp ?

Is het niet zo dat er op de router ook een ADSL modem zit, waardoor je de router aansluit op de aansluiting. Dan hoef je h'm nergens tussen te plaatsen, en draait het perfect.

Of begrijp ik het niet helemaal?

:expressionless:

Waarom zou je een Router tussen twee macs willen???? Of bedoel je tussen je ADSL modem(router) en je twee macs?

Volgens mij is de 2200 een router zonder ADSL-modem... Als je een Vigor met alles erop en eraan wilt zal je een 2600 voor adsl over analoog of een 2500 voor adsl over isdn moeten kopen... En wil je deze router gebruiken zal je nog een adsl modem op de kop moeten tikken...

Succes

je wilt denk ik met twee mac's op het internet en ze ook nog eens met elkaar kunnen laten praten?

Zie het zo:
Zie je "netwerk"router als een mac. Je moet deze dus ook zodanig configureren.

Zit er niet een uplink knopje op je router ?

Wat zijn je instellingen en wat voor modem heb je?

Als ik alles goed heb begrepen, wil je dus een adsl modem/router en een wireless router achter elkaar aan sluiten.als dit klopt dan kan je 2 dingen proberen. de Router functie van de vigor uitschakelen, of je kan je netwerk nummer welke standaard als router ip nummer heeft 192.168.1.1 de rang veranderen naar 192.168.2.1 zodat hij de ip nummmers 192.168.2.x uitdeelt

[quote:5a76338ce2="atimago"]Als ik alles goed heb begrepen, wil je dus een adsl modem/router en een wireless router achter elkaar aan sluiten.als dit klopt dan kan je 2 dingen proberen. de Router functie van de vigor uitschakelen, of je kan je netwerk nummer welke standaard als router ip nummer heeft 192.168.1.1 de rang veranderen naar 192.168.2.1 zodat hij de ip nummmers 192.168.2.x uitdeelt[/quote:5a76338ce2]

Juist, zo is het. Waarom zou die tweede pool ip’s werken ? Er zaten wat mij onduidelijke 2nd ip-instellingen, maar die heb ik allemaal disabled.

.... Wat ook raar is, is dat ik zowel in de SpeedTouch als in de router loginnaam en ww moet invullen. Het lijkt dus wel of zowel de terminator als de router proberen connectie te maken.