krijg simpel PDF niet geprint?

Ik ben nu al dagen aan't proberen... om een gewoon simpel PDF bestand uit te printen. heb acrobat 6/adobe reader /ect.. geprobeerd en altijd bij het doorspoelen naar de printer krijg ik een weigering van de taak tot printen.

daarom dat ik dit bij hardware zet omdat ik vermoed dat het aan de printer ligt maar goed.

ik heb een gewoon inkjet printertje Epson Stylus Color 685 die eigenlijk alles print wat het moet printen behalve pdf bestanden blijkbaar.

ik heb overal zowat gezocht maar vind niets dat mij al iets verder geholpen heeft???

iemand enige idee waarf het fout loopt?

Mvg

Franky :?

wat is de precieze foutmelding? Heb je het al met een andere PDF geprobeerd? Heb je adobe reader? Heb je al een testpagina uitgeprint van de printer? Kun je wel gewoon word documenten printen/

Graag wat duidelijker aub.

de foutmelding doet zich voor éénmaal alles doorgestuurd is naar de printer,in de dock komt er dan een op en neergaand printertje en als je daar op klikt staat er...".Er heeft zich een communicatiefout met de printer voorgedaan.Reset de printer(of schakel hem in). probeer vervolgens opnieuw af te drukken."

nu goed op zich niet erg ,was het niet dat ik hem al 50 keer aan en uit gedaan heb.
een foutopzoeking heb gedaan op de printer,alles ok.
hij print om het even wat uit als het maar geen pdf is mails ,foto’s, word, exell,etc…alles perfect.

dus ja een eigenaardig gedoe.

ik heb al duplicaten gemaakt van het Pdf bestand, duplicaten met andere naam geprobeerd.
een compleet ander PDF bestand geprobeerd steeds dezelfde reactie en foutmelding.

ik heb het op adobe reader, acrobat pro 6, de simpele acrobat 5 versie ?

Probeer het eens met een ander pdf file , gaat deze ook fout, dan ligt het dus niet aan de pdf file, en de printer is het ook niet want die print alle andere documenten goed uit. Probeer de pdf file uit te printen met voorvertoning, als dit wel lukt , dan is dus de installatie van acrobat reader niet goed. En moet je deze opnieuw installeren.

Eh ....lichte aanpassing van het probleem.

op dit moment werkt er niets meer qua printen geen mails ,word,foto’s etc…terwijl dat gisteren wel nog het geval was?? ik was al een meer dan een week op zoek om die pdf te printen terwijl ik nog plannetjes en mails heb afgedrukt en nu dus helemaal niets meer…

dus het ligt zeker aan de printer,alleen het is een printer die nog uit de mac os 9,x tijd komt altijd goed gewerkt heeft tot nu dus…het grappige is dat ik alle instellingen nog kan bereiken om bvb de koppen te kuisen inktoevoer controleren…maar niets meer printen dus…

op mac os X kan ik niet echt iets aanpassen of resetten op het eertste zicht,misschien toch nog een tip van één van julie?

:oops:

Misschien een defecte usb kabel? Heb je printerconfig. al geprobeerd van hulpprogramma's? En wat geeft hij aan in systeem profiel?

probleem intussen opgelost,heb er alles af gesmeten en herinstalleerd en alles werkt weer ok.

begon mij vandaag ook al af te vragen of het niet aan de usb kabel kon liggen maar niet dus…

eigenaardig dat het eerst PDF en nadien de rest was die niet meer wou printen…deze week nog routeplannen,mails,ect… geprint en sinds begin vd week was ik al op de sukkel voor dat PDF bestand van een manual die er maar niet door geraakte,daarom dat ik het ook niet begreep en pas vandaag alles herinstallerd heb.

alvast bedankt voor de moeite.

is de eerste keer dat ik hier op het forum kom en het ziet er een hulpvolle gemeenschap uit.

zal hier zeker nog te vinden zijn.

volgende week nieuwe powerbook…mjammie

:stuck_out_tongue:

grz

heb sinds kort ook een PoBo. En geloof me, je zult er geen spijt van krijgen.

Succes, en nog veel plezier op de site.