Krijgt iPod het werkelijk spaans benauwd...?

Hallow,

In de manual van de iPod staat dat je de haar/hem niet mag gebruiken bij een temeratuur boven de 35 graden…
nu kan dit een probleem worden gezien het feit dat ik naar spanje ga , waar het soms toch wel zo’n 40 kan worden, en is het al helemaal een probleem voor een vriend die naar egypte gaat… :sealed: :o
nu; moeten wij daar daadwerkelijk aan denken, of kan het niet zo veel kwaad als het eens 39 graden is…?

iRamon (en Hydro)

Dan leg je hem toch in de coolbox naast je bier...

Het zal vooral te maken hebben met de batterij denk ik, die presteren slechter bij hogere temperaturen. Als je ze echter in dat soort landen niet zou kunnen gebruiken, hebben er wel meer mensen een probleem !

http://www.apple.com/batteries/ipods.html

Ik merk zelf dat de Ipod best wel van het weer afhankelijk is. In de winter doe ik hem bijvoorbeeld echt in mijn hoesje anders valt ie zo uit. Ik zou er dus maar errrg voorzichtig mee zijn. :wink:

Veel plezier op vakantie in ieder geval!

Een batterij werkt het best op kamertemperatuur, het slechtst in de vrieskou.

Ga je boven de 35 graden uit dan zal het met de batterji niet zo veel doen, maar de iPod kan dan zelf wel behoorlijk warm worden en dan kan de hard disk zijn warmte niet kwijt.

Tevens werken de LC tjs (liquid crystal) van de LCD dan niet meer lekker. Maar dat kan je compenseren door het contrast aan te passen. Maar je hebt kans dat als het dus echt warm is je enkel een zwart scherm ziet.

1 ding... niet in direct zonlicht... prettige vakantie in spanje dude !!! 8)

Ik verwacht dat voornamelijk die harde schijf er moeite mee zal hebben. Deze hebben normaal gesproken al moeite met het afgeven van hun warmte. En zeker die mobiele harde schijven die ook in de iPod zitten, zijn vaak niet uitgerust met extra ventilatie. Hou er dus wel rekening mee. Ik denk dat je je verder niet al te veel zorgen moet maken.

Mijne iPod (scroll wheel) heeft al een half leven in Thailand achter de rug en had zelfs geen last van temperaturen boven de 40C ...

hastalapasta

Heb nog nooit problemen gehad met warm weer. Op Santa Cruze, met een temperatuur van meer dan 40 graden, werkt mijn iPod (1e generatie) perfect!